Order- och beställningsfrågor

Vi hjälper dig gärna med svar på frågor kring ordrar - tex betalningsalternativ, Click & Collect eller hur man avbryter eller ändrar en beställning. Kan du inte finna svaret på din fråga så är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Ändring och avbeställning av order

Svar

Vid köp i butik:
–Du ska vända dig till den butik där du gjorde ditt köp.

Vid köp på JYSK.se:
-  Du behöver kontakta Kundservice via telefon på 0770-457 451 för snabbast hantering. Vi rekommenderar att du ringer oss för att tillse att varorna hinner stoppas innan de sänds till våra fraktfirmor.
Har du inte möjlighet att ringa oss kan du också skicka in detta ångerformulär till oss. 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Svar

Vid köp i butik:
–Du ska vända dig till den butik där du gjorde ditt köp.

Vid online ordrar:
-  För att vi ska ha så snabba leveranser som möjligt så går det endast att ta bort varor från din order direkt efter att du lagt din beställning. Det är dessvärre inte möjligt att lägga till varor på en order. Behöver du uppdatera telefonnummer eller leveransadress så kontaktar du vår Kundservice på 0770-457 451. Observera att leveransadressen ej kan ändras på en beställning som är betald med Klarna, detta för att undvika bedrägerier. 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Reservation av order - Click & Collect

Svar

Vi rekommenderar att du väljer Click & Collect, om du önskar att reservera varor som redan finns på lager i butiken. Upphämtning i butik väljer du om du vill köpa varor från vårt utökade sortiment online.
 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Svar

Din order är reserverad till och med den efterföljande dagen, inom butikens öppettider. Ordern behöver hämtas inom
butikens öppettider senast dagen efter att reservationen är upprättad.

Så snart som butikens medarbetare har dina varor redo för upphämtning så kommer du att få besked via sms och e-mejl.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Svar

Reservationer som kommer in utanför butikens öppningstider kommer att genomgås så snart butiken öppnar. 1 timme efter du har genomfört din order på JYSK.se kommer du få en e-post och ett SMS som informerar dig om att dina varor är redo för avhämtning. 

Saknar du återkoppling kan du kontakta oss, kontaktinformation till butikerna finner du på vår hemsida JYSK.se – Butiker och öppettider

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Betalning

Svar

Om du har köpt en vara hos oss på JYSK och sedan ser att vi skyltar eller annonserar ut varan till ett lägre pris inom 30 dagar från köpet, utbetalar vi gärna mellanskillnaden i form av ett presentkort.
Inom dessa 30 dagar behöver du bara ta med dig ditt kvitto till en av våra fysiska butiker eller höra av dig till vår Kundservice om du köpt och betalat varan online.
Vänligen notera att Prisgarantin gäller:

  • Inom 30 dagar från köpet
  • Med kvitto
  • I Sverige
Prisgarantin gäller inte:
  • Säsongutförsäljning på trädgårds- och julvaror
  • Butiksspecifika demo-/utställningsmodeller och/eller utgående varor
  • Särskilda erbjudanden vid nyöppningar eller återöppningar av butiker

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Svar

Du kan använda vårt presentkort i alla våra svenska fysiska butiker. 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Svar

När du beställer dina varor reserverar vi beloppet på ditt konto.
När varorna sedan skickas från vårt lager så drar vi pengarna från ditt konto.

Är det lång tid mellan då du beställt dina varor till ditt leveransdatum så kan reservationen på beloppet släppa och pengarna återkommer till dig. Pengarna kommer sedan ändå att dras när varorna skickas från vårt lager.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Svar

Förbehåll i samband med prisfel

Vi reserverar oss för prisfel i reklamtidningar, övriga kataloger och online här på hemsidan.
Om vi skulle ha felaktiga priser rättar vi det så fort vi kan.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Svar

Javisst, du behöver bara kontakta JYSK BtB på telefon 010-456 62 60 eller mejla dem på btb-se@jysk.com om vill handla online.
Ni kan också handla i butik mot faktura eller rekvisition. Besök butiken så hjälper de er vidare.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Svar

Du kan använda nedan betalkort:
•Visa / Visa Electron / V Pay
•Mastercard
•Maestro

Du kan även betala med Klarna-faktura på JYSK.se. Med Klarna kan man också sätta upp en avbetalningsplan, information om det kommer på det mejl som som sänds från Klarna efter man lagt beställningen och varan är på väg.

I våra butiker kan du ansöka om JYSK Konto och betala smidigt och enkelt med till förmånliga villkor genom SevenDay Bank. Ansök enkelt online så är det klart när du kommer till din butik.
Du kan givetvis också ansöka direkt i butiken. Läs mer här: https://jysk.se/jysk-konto


Företag kan ansöka om att få betala med rekvisition i butik, detta görs direkt i kassan i butiken.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.