Har du frågor om våra riktlinjer kring ångerrätt, bytesservice eller reklamationer så hjälper vi dig gärna! Kan du inte finna svaret på din fråga så är du välkommen att kontakta vår kundservice.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
JYSK kommer följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.
Du kan också använda Europeiska Kommissionens Plattform Online för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant för dig som är konsument och bor utanför Sverige i ett annat EU-land. Fyll i ditt klagomål här. När du lämnar in ett klagomål måste du ange vår e-postadress kundserviceSE@jysk.com.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Hemleverans
Det är väldigt viktigt för oss på JYSK att varorna du beställt kommer fram i nyskick. I vissa fall kan det dock ske att varorna blir skadade under transporten. I de fall en synlig skada har uppstått är det viktigt att det noteras på fraktsedeln innan varorna emottages av dig som kund, detta så att en eventuell reklamation kan göras.
Vid leverans av din beställning bör du kontrollera att alla de varor du beställt finns med samt att förpackningarna är oskadade.
Skulle förpackningarna vara skadade vid leverans så rekommenderar vi att du:
Vid omfattande skador informerar föraren att du inte vill ta emot den del av leveransen som är skadad. Notera detta på fraktsedeln och ta emot det som är oskadat.
Vid mindre skador eller enbart skada på förpackningen, ta emot varorna och anteckna skadan på fraktsedeln innan du accepterar leveransen.
Skulle varor saknas från din leverans så rekommenderar vi:
Att du tar emot varorna men antecknar på fraktsedeln vilken vara eller kolli som saknas.
Vi rekommenderar att du alltid tar ett foto av den skadade förpackningen och varan innan du packar upp eller monterar varan. Detta kommer hjälpa oss att finna orsaken till skadan och var/när skadan uppkom. Vi använder sedan denna information för att förebygga liknande incidenter framöver.
Hemleverans från JYSK.se
Om du finner att dina varor är skadade, antingen vid mottagandet av leveransen eller i efterhand vid öppningen av förpackningarna så kan både Kundservice och butik hjälpa till. Kontakta Kundservice i de fall du saknar delar av din leverans och/eller om något i leveransen är skadat och en ny hemleverans behöver göras. Byte av skadad vara kan också göras i butik om de har varan hemma.
Hemleverans från butik
Kontakta Kundservice eller butiken där du gjorde beställningen i de fall du saknar delar av din leverans och/eller om något i leveransen är skadat.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Vi har 3 års reklamationsrätt på alla våra varor. En reklamation ska lämnas inom skälig tid efter det att ett fel upptäckts eller borde ha upptäckts. Har reklamationen lämnats inom två månader från det att felet upptäcktes anses den alltid lämnad i rätt tid. Om det är något fel på varan försöker vi i första hand reparera den och om det inte är möjligt byter vi till en ny vara.
Du kan reklamera och returnera din JYSK-vara i valfri JYSK-butik, oberoende av vart du först köpte varan.
Kvitto och garantibevis behövs för att vi ska kunna hantera din reklamation. Om inte kvitto finns ska inköpet styrkas på annat sätt , till exempel med ett kontoutdrag.
Varan köpt i butik - reklamera i butik
Om du vänder dig till en av våra butiker med den skadade varan så ska varan eller fotodokumentation medtagas.
Om reklamationen godkänns så kommer du i första hand bli erbjuden en kompensation om du väljer att behålla varan, detta om varan är i användbart skick. Om varan inte är i användbart skick kan vi i andra hand skicka reservdelar så du kan reparera varan, finns inga reservdelar tillgängliga så byter vi ut din vara. Är något av dessa alternativen inte möjliga så kan vi göra ett återköp av din vara.
Närmsta butik kan du finna på JYSK.se/butiker.
Om du vänder dig till vår kundservice så ska du alltid skicka med ditt ordernummer eller bild på ditt kvitto samt foton av den skadade varan. Du behöver också ange vilken butik du helst går till för att lösa reklamationen. När varan är köpt i butik kommer Kundservice hjälpa till att förmedla ditt ärende till butiken som sedan tar hand om ärendet, du kan därför vända dig direkt till butiken om du önskar snabbare hantering.
Varan köpt via JYSK.se - reklamera i butik eller via Kundservice
Om du vänder dig till vår kundservice med din reklamation så ska du alltid skicka med ditt ordernummer eller bild på ditt kvitto samt foton av den skadade varan. Varor köpta via JYSK.se kan reklameras både hos Kundservice och i våra butiker.
Om reklamationen godkänns så kommer du i första hand bli erbjuden en kompensation om du väljer att behålla varan, detta om varan är i användbart skick. Om varan inte är i användbart skick kan vi i andra hand skicka reservdelar så du kan reparera varan, finns inga reservdelar tillgängliga så byter vi ut din vara. Är något av dessa alternativen inte möjliga så kan vi göra ett återköp av din vara.
Onlineköpta varor som returneras till JYSK ska skickas via företagspaket till:
JYSK Frölunda
Lona Knapes gata 5
421 32 Västra Frölunda
Du måste avtala returen i förväg genom att kontakta JYSK Kundservice på tel. 0770-457 451 (se öppettider här) eller via e-postformuläret här. Du betalar själv returporto/returfrakt som ska gå via företagspaket. Vi ersätter dig naturligtvis för dina fraktkostnader om reklamationen är berättigad och inkommer i tid.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Om du har ångrat ditt onlineköp är det enkelt att returnera din vara. Vi ger en full återbetalning utan tidsbegränsning för oanvända varor som returneras med kvitto. Detta gäller för varor köpta i butik såväl som online. Det snabbaste och enklaste sättet att returnera din vara är i en JYSK-butik. Om du returnerar en vara i en butik får du din återbetalning omedelbart, inklusive onlinebetald fraktkostnad. På så sätt säkerställer vi ett bättre skick på varan så att vi kan sälja den vidare till en annan nöjd kund. Mot en transportavgift kan vi även ordna retur av onlinebeställningen vid behov. För returtransport, vänligen kontakta vår kundservice.
Om du får en skadad vara vid hemleverans, vänligen läs mer här .
Det snabbaste och enklaste sättet att returnera din vara är i en JYSK-butik. Om du returnerar varor i en butik får du din återbetalning omedelbart, inklusive online betald fraktkostnad om hela beställningen returneras. På så sätt säkerställer vi ett bättre skick på varan så att vi kan sälja den vidare till en annan nöjd kund.
Om du har tagit emot din beställning med PostNord, följ stegen nedan för att returnera din beställning:
1. Skriv ut ditt kvitto som ni har fått på mailen och lägg med det tillsammans med varorna ni vill returnera.
2. Ta med paketet till ditt närmaste utlämningsställe. Meddela ombudet att du vill sända en retur som företagspaket och packa dina produkter noggrant och helst i originalförpackningen.
3. Skriv nedan returadress på ditt paket tillsammans med ditt ordernummer. Tänk på att du som kund får stå för returfrakten.
Returadress:
JYSK Frölunda
Lona Knapes gata 5
421 32 Västra Frölunda
Tänk på: Behåll returkvittot tills vi har skickat en kreditnota till dig. Om du inte hämtat ut dit paket hos ditt ombud kan man låta det ligga kvar tills det går i retur.
Om du har mottagit din beställning med Bring, följ stegen nedan för att returnera din beställning:
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Det snabbaste och enklaste sättet att returnera din vara är i en JYSK-butik. Om du returnerar din vara i en butik får du din återbetalning omedelbart, inklusive onlinebetald fraktkostnad.
På JYSK bryr vi oss om hållbarhet. Vi ber dig vänligen att behålla orginalförpackningen tills du är säker på att du vill behålla ditt köp, så vid behov kan du använda den för din retur. När du returnerar en vara i butik får vi dem helst tillbaka i originalskick och förpackning. I det här fallet kan vi sälja varan vidare och göra en annan kund nöjd. Om varan inte är i originalskick kommer butiken att avgöra om en hel eller delvis återbetalning ges alternativt om ett presentkort erbjuds. Det är inte obligatoriskt att montera ned varan när du returnerar den till en butik.
Om du får en skadad vara vid hemleverans, vänligen läs mer här .
Vänligen notera:
Se till att du kan visa det kvitto du har fått via e-post. Detta är ditt köpbevis och behövs för att butiken ska kunna hantera din retur. Du kan antingen visa det på en mobil enhet eller skriva ut det.
Om du inte returnerar hela beställningen utan bara en del av en beställning, återbetalar vi inte den initiala fraktkostnaden till dig.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Returnera i butik
Detta är det snabbaste alternativet. När du returnerar din vara i en JYSK-butik får du köpesumman återbetald direkt. Ta med dig ditt kvitto och ditt bankkort till butiken.
Retur via Bring
Om du returnerar din beställning med Bring får du köpesumman så snart vi har behandlat din retur. Du får då en kreditnota via e-post. Återbetalningen kommer att ske så snart som möjligt och senast 14 dagar efter det datum då vi har mottagit meddelandet om returen.
JYSK kan hålla inne återbetalningen tills vi har mottagit den returnerade varan, eller tills du har lämnat in dokumentation om att du har returnerat varan.
Om du har betalat beställningen med kreditkort behandlas återbetalningen direkt efter att vi begärt det. Beloppet kommer att överföras till ditt kreditkortskonto inom 10 arbetsdagar.
Har du betalt med Klarna kommer återbetalningen ske via Klarna. Alternativt om du inte betalt fakturan stryks den.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
På JYSK är det enkelt att returnera eller byta en vara om du ångrar dig.
Vi erbjuder full återbetalning utan tidsbegränsning för oanvända varor som returneras med kvitto. Detta gäller för varor köpta i butik såväl som online. Det snabbaste och enklaste sättet att returnera din vara är i en JYSK-butik. Om du returnerar varor i en butik får du din återbetalning omedelbart, inklusive onlinebetald fraktkostnad. På detta sätt säkerställer vi ett bättre skick på varan så att vi kan sälja den vidare till en annan nöjd kund. Mot en fraktavgift kan vi även ordna retur av onlinebeställningen vid behov. För returtransport, vänligen kontakta vår kundtjänst här .
Paketering av varor du vill returnera
På JYSK bryr vi oss om hållbarhet. Därför ber vi dig att behålla orginalförpackningen tills du är säker på att du vill behålla ditt köp, så att du kan använda den för att returnera dina varor.
När du returnerar en vara i butik föredrar vi att få tillbaka den i nyskick och i orginalförpackningen, då kan vi sälja varan vidare och göra en annan kund nöjd. Om varan inte är i nyskick kommer butiken att avgöra om vi gör en hel eller delvis återbetalning alternativt erbjuda ett presentkort. Det är inte obligatoriskt att montera ned varan när du returnerar den till en butik.
Om vi ordnar retur av varan via vår transportör måste varan monteras ned och slås in för att behålla varan intakt och för att säkerställa att den inte skadas vid retuneringen till oss. Vi rekommenderar att du öppnar dina paket försiktigt och behåller förpackningen om du inte är säker på ditt köp.
Läs mer om våra villkor för retur här.
100 dagars provperiod för GOLD madrasser
Vi erbjuder 100 dagars provperiod för GOLD-madrasser. Observera att vår 100-dagars provperiod är en bytespolicy, inte en returpolicy. 100-dagars provperioden gäller inte på GOLD-bäddmadrasser.
Läs mer om vår 100 dagars provperiod för GOLD-madrasser.
Observera:
Om du returnerar en vara som är skadad eller använd på ett sätt som avsevärt minskar värdet, förbehåller vi oss rätten att minska eller avböja återbetalningen.
Om du inte har ditt kvitto erbjuder vi dig att byta varan mot en ny vara eller så kan du få ett presentkort. Värdet på presentkortet kommer att vara varans lägsta pris under de senaste 30 dagarna. Om du inte har ditt kvitto kan butiken hitta det om du har bankuppgifterna för betalningen. Detta kan endast göras för köp som gjorts inom 1 år.
Skräddarsydda varor som inte är baserade på standardval och som har tillverkats enligt dina egna specifikationer har i allmänhet ett reducerat returvärde.
När du returnerar en vara i butik kommer vi att återbetala fraktkostnaderna du har betalat vid din onlinebeställning. För onlinebeställningar gäller detta endast när hela beställningen returneras i en butik. Om du vill att JYSK ska ordna med returen kommer vi inte att återbetala de ursprungliga fraktkostnaderna, eftersom beloppet täcker våra kostnader för att returnera varan. Om du returnerar en beställning i en butik som är beställd med hemleverans från butiken, får du inte tillbaka fraktkostnaderna.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Hos JYSK är det enkelt att returnera eller byta en vara om du ångrar dig.
Vi ger en full återbetalning utan tidsbegränsning för oanvända varor som returneras med kvitto. Detta gäller för varor köpta i butik såväl som online. Det snabbaste och enklaste sättet att returnera din vara är i en JYSK-butik. Om du returnerar varor i en butik får du din återbetalning omedelbart, inklusive onlinebetald fraktkostnad. På så sätt säkerställer vi ett bättre skick på produkten så att vi kan sälja den vidare till en annan nöjd kund.
Läs mer om vår returpolicy.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Måndag – fredag: 09:00 - 18:00
Lördag: 09:30 - 16:00
Söndag: 10:30 - 16:00
Speciella öppettider:
Lördag 9/11: Stängt
Söndag 10/11: Stängt
Vill du ha svar snabbt?
Använd då vår chatt.
Om chatten står som offline under våra öppettider är alla våra medarbetare upptagna och den kommer vara tillgänglig igen inom kort.