Din varukorg

Din varukorg är tom

Din varukorg

Din varukorg är tom

Försäljnings- och leveransvillkor

Följande försäljnings- och leveransvillkor gäller för alla köp och leveranser från JYSKs butiker i Sverige och JYSK.se. Alla köpeavtal i JYSKs butiker i Sverige och JYSK.se ska göras på svenska. JYSK kan komma att kräva att köparen är 18 år eller äldre för att inhandla vissa föremål i JYSKs butiker i Sverige och på JYSK.se.

Company Reg.: 6336261
Organisationsnummer: 556425-1246


Senast uppdaterad: 2018-07-31

1. PRODUKTERNAS PRISSÄTTNING

Priset på de individuella varorna finns detaljerade i varukatalogen, i beställningsöversikten samt i varukorgen.

  • Priset på den individuella varan skiljer sig ej i fysisk butik mot JYSK.se

  • Priset på den individuella varan inkluderar moms och avgifter.

  • Priset på den individuella varan inkluderar inte fraktkostnader, dessa varierar för var leverans. Läs mer om Frakt- och leverans här.

  • JYSK reserverar sig för slutförsäljning samt tryck- och prisfel. Det gäller både för trycksaker (i annonsblad och i övriga kataloger) samt online här på hemsidan. Om en vara har blivit felaktigt prissatt åtgärdar vi felet så fort vi kan.

  • Alla priser är dagspriser och uppdateras löpande.

  • Det är varans pris vid inköpstillfället som du ska betala.

  • Prisgaranti.

Om vi, av misstag, har prissatt en vara felaktigt är JYSK ej skyldiga att sända varan till det angivna priset förutsatt att vi meddelar detta innan vi levereras varan till dig. Under dessa omständigheter förbehåller vi oss rätten att annullera din order. I det fall vi annullerar din order kommer vi att återbetala allt som i din order tidigare har betalats oss, inklusive fraktavgifter i enighet med våra Regler för öppet köp, ångerrätt och bytesservice.

En asterisk (*) på någon av bilderna på JYSK.se eller annan digital media aktivitet, tex i nyhetsbrev eller på sociala medier, indikerar att erbjudandet inte inkluderar varor i serien ”Fast Lågt Pris”.

PRISGARANTI

Om du har köpt en vara hos oss på JYSK och sedan ser att vi skyltar eller annonserar ut varan till ett lägre pris inom 30 dagar från köpet, utbetalar vi gärna mellanskillnaden i form av ett presentkort.

Inom dessa 30 dagar behöver du bara ta med dig ditt kvitto till en av våra fysiska butiker eller höra av dig till vår Kundservice om du köpt och betalat varan online.

Vänligen notera att Prisgarantin gäller:

  • Inom 30 dagar från köpet

  • Med kvitto

  • I Sverige

Prisgarantin gäller inte:

  • Säsongutförsäljning på trädgårds- och julvaror

  • Butiksspecifika demo-/utställningsmodeller och/eller utgående varor

  • Särskilda erbjudanden vid nyöppningar eller återöppningar av butiker

2. BETALNING

Kreditkort

I varukorgen visas det totala inköpspriset inklusive moms och frakt. Detta är det totalpris som du betalar.

Du kan använda nedanstående betalkort på JYSK.se – JYSK står för kortavgiften:

  • Visa/Visa Electron

  • V PAY

  • Master Card

  • Maestro

Du kan inte betala varor köpta på JYSK.se via din internetbank.

När du betalar med kreditkort ingår skydd mot missbruk och ingen självrisk utgår. Om ditt kreditkort skulle missbrukas kan du begära att din kortutfärdare återför beloppet till ditt betalkort. Du kan läsa mer om skadestånds- och ansvarsregler i lagen om betalningstjänster.

Din betalning sker via en säker krypterad förbindelse som garanterar att din betalningsinformation inte blir tillgänglig för obehöriga. Din betalning säkras av DIBS betalningssystem som är ett av Sveriges ledande betalningssystem och uppfyller kraven för PCI-DSS. All kreditkortsinformation skrivs in i en säker miljö som är krypterad med SSL (Secure Socket Layer) och sänds i krypterad form vidare till Nordea. Vi garanterar att vi inte sparar känslig information på vår egen server. JYSK kan inte vid någon tidpunkt se någon av dessa uppgifter, och vi har inte rätt att dra betalningsbeloppet från ditt kreditkort förrän varorna skickas från vårt fysiska varulager.

Du kommer att bli tillfrågad om följande:

  • Kortnummer (de 16 tryckta siffrorna på kortets framsida) 

  • Giltighetstid (tryckt på kortets framsida)

  • CVV-kod (de tre siffrorna på kortets baksida, längst till höger, i närheten av magnetremsan)

Klarnafaktura

När du väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på ditt personnummer. Även en jämförelse mellan personnummer och folkbokföringsadressen görs för att säkerställa att personen verkligen är den hen utger sig för att vara. Vid betalning mot faktura tillkommer en faktureringsavgift på 29 kr på alla fakturabeställningar. Betalningsvillkor 14 dagar. Fullständiga villkor för faktura finns att läsa här.

Delbetalning Klarnafaktura

Du som valt att betala med faktura kan i efterhand få möjligheten att dela upp din betalning, istället för att betala hela fakturan på en gång. Ansökan om en sådan, flexibel betalning, gör du efter att du fått hem din faktura. Läs mer om det här.

3. BESTÄLLNINGSBEKRÄFTELSE

När du har skickat din beställning, skickar vi en orderbekräftelse till din e-postadress. Orderbekräftelsen innehåller information om

  • din beställning

  • leveransadress

  • betalningssätt

  • leveranstid

  • priser

  • kontaktuppgifter till JYSK kundservice

  • information om ånger- och reklamationsrätt

Vänligen notera att beställningsbekräftelsen som du får via e-post betyder inte att ditt köp hos JYSK Sverige blivit slutfört. Köpet slutförs först när vi skickar din beställning. Vid det tillfället kommer ett kontrakt att göras oss emellan med dig som konsument och oss som näringsidkare.

När din beställning har blivit skickad kan du inte ändra i din order. Du kan dock ångra din beställning, läs mer om detta i våra Regler för öppet köp, ångerrätt och bytesservice.

Innan kontraktet oss emellan är etablerat har JYSK möjlighet och rättighet att neka din beställning. I det fall vi nekar din beställning och den redan är betalad av dig så kommer vi till fullo att återköpa det i beställningen som betalats i enighet med våra Regler för öppet köp, ångerrätt och bytesservice.

Vi anstränger oss för att tillse att vi alltid lagerför hela vårt sortiment och vi kommer att meddela dig i det fall en vara tar slut på lager. Om vi av någon anledning, trots allt, inte kan sända dig varan du beställt kan JYSK inte hållas ansvarig förutom att tillse att du inte blir betalningsskyldig för varan.

För alla våra kunders skull kan det ske att vi sätter upp restriktioner kring bulkköp på vissa av våra varor. I det fall du försöker bulkköpa varor som har dessa restriktioner kommer du att erhålla ett meddelande från oss där du ombeds att minska antalet som du försöker inhandla. 

Om du vill få din orderbekräftelse utskickad på nytt ska du kontakta JYSK Kundservice.

4. KVITTO

När JYSK skickar dina varor får du ett e-postmeddelande med kvitto bifogat. E-kvittot innehåller upplysningar om:

  • din beställning

  • leveransadress

  • betalningssätt

  • leveranstid

  • priser

  • kontaktuppgifter till JYSK Kundservice

  • information om ånger- och reklamationsrätt.

Eventuella skötselanvisningar bifogas i e-kvittot. Det framgår av kvittot om det är garanti på din vara och kvittot fungerar därmed som garantibevis. I det fall du angett ett mobilnummer skickas även ett sms ut till dig, när varorna sänds från vårt lager.

5. FRAKT OCH LEVERANS

Vi erbjuder olika leveransalternativ:

1.  Beställ till butik – fri frakt

Du har två alternativ till att hämta ut dina varor, utan fraktkostnad, i butik:

Click & Collect - reservera varor som finns i butik. Detta erbjuds på alla varor som vi har tillgängliga i våra butiker. Om du väljer Click & Collect kommer du inom 1 timme få ett meddelande från vår butik när varorna finns redo för dig. Du behöver hämta din reservation inom butikens öppettider på den dag du får meddelandet från butiken, eller nästkommande arbetsdag. Du betalar för reservationen när du hämtar upp varorna i butiken.

Upphämtning i butik liknar Click & Collect men du betalar direkt på webben och detta ger dig tillgång till ett bredare sortiment än det vi har möjlighet att erbjuda direkt i våra butiker. Dessa varor packas från vårt centrallager och sänds sedan till vår butik där du kan hämta din beställning. På grund av detta behöver du räkna med en leveranstid på 4-10 vardagar. Du kan enbart välja Upphämtning i butik om din varukorgs värde överstiger 600 kr.

Priser på hemleverans från butik kan variera.

Click&collect eller Upphämtning i butik?

2.  Leverans från JYSK.se till din hemadress eller utlämningsställe

JYSK SE levererar varor inom Sverige.

När du beställer mindre paket har du möjlighet att välja om du vill hämta varorna själv på ett utlämningsställe eller om du vill få paketet hemkört med PostNord. 
Större ordrar sänds med vår fraktfirma till den adress du angivit, observera att ordrar som betalas med Klarna-faktura alltid sänds till din folkbokföringsadress. Önskar du välja en annan adress väljer du istället att betala med kontokort.

Utöver varans pris betalar du för transporten av dina varor. Priserna på hemleverans varierar beroende på vikt och volym på din order. JYSK beräknar vilket leveransalternativ som är möjligt när du lägger din beställning. 

HEMLEVERANS FRÅN 399 KR (STORA VAROR):

Leverans sker på den dag ni kommit överens om genom det SMS fraktfirman sänder dig när de är redo att köra ut varorna till er. De leveranstider som erbjuds är de tider som fraktfirman har tillgängliga på ert postnummer och många postnummer har specifika dagar då leverans är möjlig. Leverans av stora varor sker som standard till trottoar/tomt. I stora delar av landet är det dessutom möjligt att köpa till inbärning. Emballaget behöver du själv kassera.

Viktigt att tänka på innan din leverans

  • Fraktfirman kontaktar dig via SMS för att boka leverans med dig.

  • Fraktfirman ringer dig ca 30 minuter före leverans.

  • Anordna så att det finns någon som tar emot varorna när de anländer.

  • Vid hemleverans kan leveransdatumet justeras utan extra kostnad upp till 3 dagar innan bokad leverans. Om ändringen sker senare behöver du betala en ny fraktkostnad.

Inbärning

  • Tillvalet Inbärning innebär att varorna bärs in i det första rummet efter huvudentrén.

  • Inbärning erbjuds på ca 90% av alla postnummer. Om fraktfirman kan erbjuda inbärning på ditt postnummer kommer du kunna välja detta i orderflödet på JYSK.se. 

  • Tänk på att chauffören har skyddsskor när de går in med varorna hos dig. Skydda därför golvet där chauffören bär in varorna.

  • Bered fri väg in i din bostad så att varorna enkelt kan levereras.

  • Tillse att varan/varorna går att bära in utan risk för skada på person eller egendom. Anser fraktfirman att denna punkt ej uppfylls kan leveransen avbrytas.

Om varan inte kan levereras
Om fraktfirman har kört förgäves till din leveransadress till exempel på grund av att ingen finns på plats för att ta emot leveransen eller om vägen inte är framkomlig, kommer fraktfirman att kontakta dig senare. Det finns då en möjlighet att ordna ett nytt leveransförsök av paketet mot extra betalning.

POSTLEVERANS FRÅN 49 KR (MINDRE VAROR):

PostNord levererar postpaket till ditt utlämningsställe eller om du vill med hemleverans. Fraktkostnaden är från 49 kronor på de minsta paketen som kan levereras till PostNords utlämningsställe och från 99 kronor på hemleveranserna. Kostnaden beräknas på volym och vikt.

PostNord Utlämningsställe:
Leverans sker till PostNord utlämningsställe där beställaren kan hämta ut paketet. När försändelsen finns på plats aviseras du via SMS. Paketet ligger kvar i 14 dagar.

PostNords hemleverans:
Med PostNords hemleverans kommer din order bli utkörd till den adress som anges i betalningssteget. När din försändelse är klar skickar PostNord ett SMS till dig för att komma överens med dig om tid för leverans. Leverans sker på vardagar 7-17 och i vissa postnummer även 17-21.

Har du inte möjlighet att vara hemma vid leveransen kan du välja Flexleverans där du kommer överens med fraktfirman om var de kan lämna din beställning vid din leveransadress. Observera att PostNords och JYSKs ansvar upphör när leveransen är registrerad som utlämnad till den angivna adressen. Leveransen kan inte reklameras i det fall den skadas eller blir stulen efter utlämnad leverans.

Övrig leveransinformation

  • Du kan följa ditt paket på PostNords ”Spåra brev & pakettjänst”. Du får ett kollinummer på din e-postfaktura. 

  • Om det på grund av leveransproblem hos JYSK är nödvändigt att dela upp leveransen i flera leveranser, står JYSK för den extra kostnaden.

  • JYSK kan enbart leverera inom Sverige. Vår fraktfirma har ej Ö-leveranser, de levererar enbart till brofasta öar.

  • Dina möbler levereras omonterade om inget annat anges.

  • I det fall det skulle behövas informerar vi dig om eventuella ändringar i din leverans via telefon, e-post eller sms.

  • Förseningar på grund av väderleken kan förekomma.

NÄR DU TAR EMOT DIN LEVERANS

Vänligen tänk på att:

  • Du tar emot det antal kollin/kartonger som det står på din leveransbekräftelse.

  • Kontrollera att alla kollin/kartonger är hela. Är emballaget skadat ombeds du kontrollera varan.

Saknas det kollin/kartonger ska du meddela detta till chauffören. Är det något som inte stämmer ska du snarast meddela detta till JYSK Kundservice som hjälper dig vidare.

Vänligen notera att du som kund har 2 månader på dig att reklamera saknade delar eller kollin/kartonger. Vi ber dig därför se över hela din beställning så snart du emottagit den.

SKADADE VAROR

Om kollin/kartonger verkar skadade har du dessa alternativ:

  • Neka leveransen och signera chaufförens fraktsedel med 'Nekad på grund av skada'.

  • Acceptera leveransen, meddela chauffören/utlämningspersonalen och signera fraktsedeln med ’Skadad’.

  • Fotografera kollit/kartongen innan du tar av emballaget från varan/varorna.

På detta vis kan JYSK jobba proaktivt med att förhindra liknande skador framöver. Du ska snarast meddela ovan skador till JYSK Kundservice som hjälper dig vidare.

6. ÖPPET KÖP, ÅNGERRÄTT OCH BYTESSERVICE

Returnera ditt inköp när du vill!
Hos JYSK är det enkelt att returnera eller byta en vara om du skulle ändra dig.

Vi återbetalar hela beloppet, utan tidsbegränsning, förutsatt att du kan styrka ditt inköp när varan återlämnas. Detta gäller för alla varor, oavsett om du köpt dem i butik eller på nätet.

Observera:

  • Om du inte kan styrka ditt inköp kan du välja att byta till en annan vara eller få ett värdebevis att handla för.

  • Om du returnerar en vara som är skadad eller som har använts på ett sätt som gör att dess värde minskat avsevärt förbehåller vi oss rätten att minska återbetalningsbeloppet.

  • Skräddarsydda varor som t.ex. metervaror, madrasser eller garderober med specialmått har i regel ett begränsat värde vid retur.

  • Vi återbetalar den ursprungliga fraktkostnaden. Du betalar returfrakten.

  • Vi erbjuder en 100-dagars provperiod för GOLD-madrasser, exkl separat sålda bäddmadrasser. Läs mer på sidan Prova en GOLD-madrass.

ÅNGRA BESTÄLLNINGEN INNAN DU TAGIT EMOT VARAN

Om du ångrar ett köp via JYSK.se innan du har tagit emot varan kan du be ombudet att returnera varan då den anländer. Du behöver då inte betala extra för returfrakten.

Du måste därefter be JYSKs kundservice att häva beställningen och ordna med återbetalning. Kom ihåg att uppge ordernumret.

Du kan även ångra köpet genom att skicka in en tydlig förklaring om varför, se nedan. Du kommer att debiteras för alla kostnader i samband med retur av varan om du utnyttjar ångerrätten.

SÅ HÄR RETURNERAR DU VAROR SOM KÖPTS VIA JYSK.SE ELLER I VÅRA FYSISKA BUTIKER

Du kan byta ut eller returnera dina produkter i en av våra JYSK-butiker i hela Sverige och på så vis undvika fraktkostnader. Ta med varan till en JYSK butik, om möjligt i originalförpackningen. Kom ihåg en utskrift / kopia av fakturan.

Om du istället vill att JYSK ska ordna returen, fyll i returformuläret nedan eller kontakta JYSKs kundservice. I detta fall får du stå för fraktkostnaden vid returen.

Mall För ångerblankett

7. REKLAMATION

Vi har 3 års reklamationsrätt på alla våra varor. En reklamation ska lämnas inom skälig tid efter det att ett fel upptäckts eller borde ha upptäckts. Har reklamationen lämnats inom två månader från det att felet upptäcktes anses den alltid lämnad i rätt tid. Om det är något fel på varan försöker vi i första hand reparera den och om det inte är möjligt byter vi till en ny vara.

Vi rekommenderar att ni sparar kvitto/garanti för att underlätta hanteringen av reklamationen. Om inte kvitto finns ska inköpet styrkas på annat sätt, så som med ett kontoutdrag som styrker köpet.

RETUR

Butik
Vänder du dig till en av våra butiker med den skadade varan så ska varan eller fotodokumentation medtagas. Närmsta butik kan du finna på JYSK.se/butiker.

Kundservice
Väljer du att kontakta vår kundservice så behöver du skicka med ditt ordernummer eller en bild på ditt kvitto samt foton av den skadade varan. Är varan köpt i butik kan Kundservice hjälpa till att förmedla ditt ärende till butiken.

Om reklamationen godkänns så kan du få varan reparerad i första hand och i andra hand utbytt. Du kan också bli kompenserad för skadan om du vill behålla den eller i de fall det inte fungerar så kan du få varan återköpt. Om vi inte kan reparera eller byta ut varan kan du få kontanter utbetalade i valfri JYSK-butik. Vi kan också överföra köpesumman till det betalkort du använde för att betala varan. JYSK betalar tillbaka pengarna senast inom 30 dagar i fall köpet hävs på riktiga grunder.

Onlineköpta varor som returneras till JYSKs distributionscenter ska skickas via företagspaket till:
JYSK AB E-handel
Vallgatan 10
571 41 Nässjö

Du måste avtala returen i förväg genom att kontakta JYSK Kundservice via e-postformuläret här. Du betalar själv returporto/returfrakt som ska gå via företagspaket. Vi ersätter dig naturligtvis för dina fraktkostnader om reklamationen är berättigad och inkommer i tid.

TVIST

JYSK kommer följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Du kan också använda Europeiska Kommissionens Plattform Online för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant för dig som är konsument och bor utanför Sverige i ett annat EU-land. Fyll i ditt klagomål här. När du lämnar in ett klagomål behöver du ange vår e-postadress kundserviceSE@jysk.com.

8. INTEGRITETSPOLICY

Det är viktigt för oss att du är säker när du handlar på JYSK.se. JYSK A/S ansvarar över JYSK.se och all dess data. Vår sida följer European Data Protection Regulation 2018. 

JYSK SE sparar inte dina uppgifter om JYSK SE inte är skyldiga till att göra så enligt lag.

När du beställer via JYSK.se, skriver upp dig till nyhetsbrevet eller skapar en användarprofil så kommer dina personliga uppgifter att sparas av JYSK i Danmark och JYSK Group kommer ha åtkomst till dessa uppgifter.

Du kan när som helst:

  • Skapa ett klagomål till tex Danska datatillsynsmyndigheten

  • Begära åtkomst och ändringar eller raderingar av personlig data

  • Begränsa eller motsätta dig behandling av personuppgifter

  • Be om dataportabilitet, om det är relevant

JYSK informerar dig om att nivån på dataskydd som för närvarande tillämpas och verkställs i länder utanför Europeiska unionen inte överensstämmer med nivån på dataskydd för personuppgifter som för närvarande tillämpas och verkställs inom Europeiska unionen.

Överföringen av data mellan JYSK-gruppens enheter kommer att baseras på ett dataöverföringsavtal eller annan tillämplig rättslig grund. Du kan begära en kopia av överföringsavtalet mellan JYSK och dess gruppföretag genom att kontakta JYSK Kundservice.

Du kan få ytterligare information om de personuppgifter som JYSK lagrar och behandlar om dig genom att kontakta JYSK Kundservice. Vidare kan du göra invändningar mot dina personuppgifter som behandlas, begära att dina personuppgifter korrigeras eller återkallar ditt samtycke till sådan behandling när som helst.
Om du vill återkalla ditt samtycke eller korrigera dina uppgifter, vänligen kontakta JYSK Kundservice med detta meddelande. Vidare, om du har några klagomål om JYSKs behandling av dina personuppgifter, kan du kontakta "Datatilsynet" som är den danska datatillsynsmyndigheten.

Du kan få en kopia av dina personuppgifter i ett strukturerat, vanligt och maskinläsbart format genom att kontakta JYSK Kundservice. På JYSK SE är vi skyldiga att följa gällande regler och lagar för god marknadsföring. Om du har samtyckt till någon av nedanstående tjänster, förbehåller vi oss rätten att skicka dig uppdateringar om våra användarvillkor oavsett om du har återkallat ditt samtycke eller inte. Vi skickar dig inte någon annan typ av information.

NÄR DU HANDLAR PÅ JYSK.SE             

Betalning

När du handlar på JYSK.se sker betalningen via en säker anslutning, vilket säkerställer att din betalningsinformation inte kan nås av en ovälkommen tredje part. Läs mer om betalning.

Vilken typ av information samlar JYSK SE in i samband med ditt köp?

För att kunna bedriva internet-handel och tillse god kundnöjdhet behandlar och samlar JYSK A/S Org. 13590400 in följande personuppgifter om dig:

  • Ditt namn

  • Din adress

  • Ditt mobiltelefonnummer

  • Din e-post

  • Din IP-adress där du gör köpet

All data kommer att behandlas som konfidentiell information och kommer att användas för att kunna bedriva internet-handel och tillse god kundnöjdhet.

Dina personuppgifter lagras av JYSK i Danmark och kan nås av JYSK Group-enheter över hela världen. Den lagras säkert med våra värdpartners.

Vi använder endast sådana uppgifter i samband med etablering och vid behandling av dina beställningar och för att hjälpa dig med dina förfrågningar.

Vi använder din e-postadress som en länk i slutförandet av dina beställningar och i enkät-syfte. Om du vill prenumerera på vårt nyhetsbrev krävs det ett särskilt samtycke från dig.

Vi använder inte ditt telefonnummer för att kontakta dig för säljsamtal. Du kommer endast att kontaktas av oss via telefon om det finns ett problem med din beställning och/eller för att få information om din leverans.

JYSK SE överför endast personuppgifter till relevanta operatörer i samband med leveransen. Vi överför eller säljer inte din personliga information eller på något sätt gör denna tillgänglig för tredje part, andra företag inkluderat.

Dina personuppgifter kan användas vid polisutredning, eftersom vi rapporterar bedrägliga betalningar till polisen. Vi lämnar ut konto och annan personlig information när vi finner det nödvändigt för att följa gällande lagar och förhindra stöld och bedrägeri, t.ex. i samband med kreditkort.

Behandlingen av dina personuppgifter är nödvändig för att slutföra din beställning. Vi lagrar dina data i 5 år efter ditt köp.

REGISTRERA DIG PÅ JYSK.SE

Genom att registrera på JYSK.se och skapa en JYSK.se-profil kan du få tillgång till specialtjänster som JYSK Sverige erbjuder.

För att skapa ett personligt konto på JYSK.se och för att skapa målinriktad marknadsföring, samlar och bearbetar JYSK A / S, Org 13590400, följande personuppgifter om dig:

  • E-post

  • Namn

  • Adress (valbart)

  • Telefon nummer (valbart)

  • Företag (valbart)

All data kommer att behandlas som konfidentiell information och kommer att användas för att skapa ett personligt konto och riktad marknadsföring online.

Genom att registrera en profil på JYSK.se godkänner du behandlingen av dina personuppgifter.

JYSK A / S lagrar personuppgifterna tills du tar bort ditt konto.

Den rättsliga grunden för att behandla dina personuppgifter är det samtycke du har lämnat.

COOKIES

Vi strävar efter att erbjuda en användarvänlig webbplats med relevant information. Det är därför vi använder teknik för att samla och bearbeta information om användningen av vår webbplats. Vi samlar in denna information via cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator. Det innebär bland annat att vår hemsida kommer ihåg dig när du återvänder till den och att vi kan skapa statistik som visar hur du och andra användare beter sig på webbplatsen.

Vi använder också cookies från olika partners för att de ska kunna ge oss insikter kring vilka delar av vår webbplats som användarna besöker.

Se detaljerad information om leverantör, utgångsdatum och syfte med enskilda cookies.

Du kan ändra ditt samtycke till att acceptera cookies när som helst. Ändra ditt samtycke här. Du kan ta bort cookies när som helst. På http://cookielagen.se/hantera-cookies/ hittar du en guide för hur man gör i olika webbläsare. Din cookie-inställning raderas automatiskt efter 12 månader.

Observera att det finns delar av JYSK.se som du enbart kan använda om din webbläsare är inställd att acceptera cookies.
Några av de uppgifter som vi samlar kan publiceras i anonymiserad form t.ex. som information om antalet användare på webbplatsen. Information om våra kunder är en viktig del av vår verksamhet och vi säljer inte och/eller delar inte denna information med andra om du inte har samtyckt till detta.

9. NÄR DU PRENUMERERAR PÅ VÅRT NYHETSBREV

För att vi ska kunna distribuera nyhetsbrev till dig så kommer JYSK A / S, Org. 13590400, att samla in och behandla följande personuppgifter om dig:

  • E-post

  • Namn

  • Adress (valbart)

  • Födelsedata (valbart)

  • Kön (valbart)

Vi lagrar din information i en databas på en skyddad server. Det är bara JYSK Sveriges webbansvariga i samarbete med en extern partner som har tillgång till din information. Vi garanterar att vi inte avslöjar eller säljer din e-postadress till andra företag.

Vi skickar bara nyhetsbrev till mottagare som har valt att anmäla sig och vi använder så kallad dubbel inloggning så att andra inte kan ange din e-postadress. Om du har fått vårt nyhetsbrev utan att ge oss ditt godkännande kan det bero på att en person du känner har vidarebefordrat nyhetsbrevet till dig.

När du anmäler dig till nyhetsbrevet kan du förvänta dig att få 1-4 veckovisa nyhetsbrev via e-post från JYSK Sverige. Nyhetsbrevet innehåller de senaste erbjudandena, nyheter och information om aktuella kampanjer inom JYSK Sveriges totala sortiment. Vid anmälan accepterar du vidare att ta emot servicemeddelanden, inklusive påminnelser om övergiven varukorg på JYSK.se, uppföljningsmejl efter inköp på JYSK.se och e-postmeddelanden som innehåller JYSK-produkter som du har visat intresse för.

Du kan när som helst avbryta prenumerationen från den här sidan. Du kan också avregistrera dig genom länken längst ner i alla våra nyhetsbrev.

JYSK A / S lagrar personuppgifterna tills du tar tillbaka ditt samtycke. Den rättsliga grunden för att behandla dina personuppgifter är det samtycke du har lämnat.

10. PRESENTKORT

Du kan köpa JYSK-presentkort via JYSK.se.

Genom att köpa ett JYSK-presentkort accepterar du de allmänna villkoren för presentkort.

Du kan använda presentkortet som betalning i det land där det utfärdades. Du kan lösa in presentkortet när du handlar i en JYSK-butik. Presentkortet kan inte användas för att köpa fler presentkort. Om värdet på presentkortet inte täcker ditt köp måste du betala mellanskillnaden med en av de accepterade betalningsmetoderna.

På JYSK.se kan presentkort endast lösas in innan beställningen utförs. Värdet av ett presentkort du köpt kan bytas in mot kontanter igen i en av våra butiker, mot uppvisande av kvitto för köpet. Det finns inga räntor på presentkortet. 

Om du har gjort en beställning på JYSK.se och betalat med presentkort, kommer vi att utfärda ett nytt presentkort som återbetalning i det fall ordern avbokas. Om du har betalat delvis med ett presentkort och delvis med ett kreditkort, kommer vi att återbetala motsvarande belopp på respektive presentkort och kreditkort. 

Om du har handlat i en av våra butiker och betalat med ett presentkort, och om ordern avbokas, kommer vi antingen att utfärda ett nytt presentkort eller betala ut beloppet.

Presentkortet kan användas för betalning utan ID-kontroll. Presentkortet kan dock blockeras om det tappas bort, till exempel genom stöld. JYSK ersätter inte förlorade presentkort. 

Du kan köpa presentkort till JYSK Sverige på upp till 5 000 kr. 

Presentkort är giltiga i 5 år från utfärdandedagen.

 

11. JOBBANSÖKNINGAR

JYSK bryr sig om och ansvarar för säkerheten och skyddet av din personliga information. Med jobbsökningsformuläret samlar vi information om dig och dina kvalifikationer i förhållande till kraven för den sökta tjänsten. Informationen du lämnar behandlas konfidentiellt under JYSK ABs rekryteringsprocess. Ansökningsformuläret tas bort från vårt system inom 12 månader efter registreringen.

Du kommer att ge JYSK AB tillstånd att behandla informationen som finns på ansökningsformuläret om jobbsökning. Om du redan är anställd kan din data komma att användas och överföras till personalhanteringssystem.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Credit Cards
Trygg E-handel