Din varukorg

Din varukorg är tom

Din varukorg

Din varukorg är tom

Produktfrågor

På JYSK kan du finna allt till ditt hem. Har du frågor om vårt sortiment hjälper vi dig gärna! Kan du inte finna svaret på din fråga så är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Generellt

Hur ofta behöver jag byta madrass?

+
Det är inte ofta man tänker på hur gammal ens madrass är, särskilt inte om man har haft den länge. Den säng/madrass lever inte i oändlighet men man kan förlänga livstiden genom att underhålla den på rätt sätt. Här kan du läsa mer om madrassens livslängd och nödvändigt underhåll av din säng/madrass.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Hur ska jag ta hand om mina täcken och kuddar?

+
En kuddes och täckes livslängd är beroende av hur väl du tar hand dem. Vi har samlat våra råd och tips om hur du bäst tar hand om ditt kudde och täcke för att de skall hålla i flera år framåt. Klicka här för att läsa mer om våra skötselråd för kuddar och täcken.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Hur väljer jag rätt kudde?

+
Det är lika viktigt att välja den rätta kudden som att välja den rätta madrassen. Fel kudde kan upphäva madrassens kvaliteter. Din kudde har stor betydelse för din sömns kvalité och därför skall du kräva det bästa av den. Det är viktigt att välja en kudde som motsvarar dina speciella behov. Klicka här för att läsa mer i vår  guide om hur du väljer rätt kudde. 
 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Hur väljer jag rätt madrass och säng?

+
SÄNG- OCH MADRASSGUIDE

Sängen och madrassen är grunden till en god nattsömn. Därför är det viktigt att madrassen ger dig det störd och den komfort du behöver. Denna guide skall hjälpa dig att hitta dina behov och få en överblick av de madrasser och sängar som JYSK erbjuder. Klicka här för att komma till guiden.
 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Hur väljer jag rätt täcke?

+
På JYSK skiljer vi också på hur varmt täcket är: Svalt, Varmt eller Extra Varmt. När du ska välja vilket täcke som passar dig bäst behöver du tänka på både din egen kroppstemperatur medan du sover och temperaturen i ditt sovrum.
Man rekommenderar att man ska ha ett täcke som är 20-30 cm längre än din egen längd. Hos JYSK hittar du täcken som är i standardlängd på 200cm eller dubbeltäcken som har längd 220 cm. 
Klicka här för att komma till vår täckeguide där du kan lära dig att välja rätt täcke för dig

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Prova en GOLD-madrass - du har 100 dagar att sova på saken!

+

FÖR EN GOD NATTSÖMN ÄR NYCKELN TILL ETT HÄLSOSAMMARE LIV

Normalt tar det några veckor att vänja sig vid en ny madrass, men för att du skall känna att du har gjort rätt inköp, kan du prova din GOLD-madrass i 100 dagar om du samtidigt köper och använder ett madrasskydd. Är du inte 100 % nöjd med ditt madrassköp byter vi med glädje ut den åt er.  Erbjudandet gäller ej separat köpta bäddmadrasser. Här kan du läsa mer om erbjudandet.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Vad ska du välja – BASIC, PLUS, GOLD eller varor under kategorin Fast Lågt Pris?

+
Ett stort antal av våra kärnprodukter som t. ex. madrassertäckenkuddarlakan och handdukar, delas in i kategorierna BASIC, PLUS och GOLD. Det innebär helt enkelt att vi har något att erbjuda alla oavsett budget.
Här kan du läsa mer om våra kategorier samt kvaliteter och garantier.
 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Var finner jag detaljer om en vara? 

+
Sök upp varan du söker på JYSK.se med hjälp av namn eller varunummer på varan.
Därefter väljer du ”Produktinformation”, som du finner under bilden på varan. Där finner du också monteringsbeskrivningen om det krävs till varan. På flera varor kan det också finnas en video-guide till varan som hjälper dig.

User-added image
 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Var kan jag se en butiks lagerstatus på en vara?

+
Sök upp varan du söker på JYSK.se, du kan söka på varans namn eller varunummer.
Klicka sedan på ”Reservera och hämta i butik”. 

User-added image
Är knappen inte klickbar så finns varan inte hemma i butik just nu. Du kan då beställa hem den till butiken genom att lägga varan i varukorgen, senare i betalningsflödet kommer du få välja vilken butik du vill att varan sänds till.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

KONTAKTA KUNDSERVICE

Öppettider kundservice

Måndag – fredag:  09:00 - 18:00

Lördag:  09:30 - 16:00

Söndag:  10:30 - 16:00


Öppettider Påsk:
Fredag 29/3: 09:30-16:00
Lördag 30/3: 09:30-16:00
Söndag 31/3: 10:30-16:00
Måndag 1/4: 09:30-16:00

Vill du ha svar snabbt? 

Använd då vår chatt. 

Om chatten står som offline under våra öppettider är alla våra medarbetare upptagna och den kommer vara tillgänglig igen inom kort.  

Här hittar du våra butikers öppettider.