Loftsäng VESTERVIG 90x200 vit
Varunummer: 3617491Loftsäng VESTERVIG 90x200 vit
Kampanjen gäller till och med: 23.01.2021
Massiv furu. Passar till resår- och skummadrasser 90x200 cm. Inkl. sängbotten. Exkl. madrass. B207 x H180 x D105 cm
Relaterade blogginlägg
Specifikationer
Material | Massiv furu |
Behandling | Lackerat |
Färg | Vit |
Storlek monterad | Bredd: 207 cm, Höjd: 180 cm, Djup: 105 cm |
Höjd under sängen | 148 |
Utfälld liggyta | Bredd: 90 cm, Längd: 200 cm |
Monteringsanvisning | Omonterat |
Bra att veta | Exkl. madrass, Passar till skummadrass, Inkl. lameller |
Max. madrasstjocklek i översäng | 12 cm |
Tillbehör | Vändbar |
Vikt | 47 kg |
Antal kolli | 3 |
Alla recensioner
Lite ranglig
Vi köpte denna till vår son, 7 år. Han har inga problem att ta sig upp och ner, men när jag, alltså en vuxen, skulle klättra upp och bädda kändes det som att hela sängen skulle välta. Men sonen är helnöjd. Benen var felmärkta i paketet, men när jag redde ut hur det skulle vara var det inga problem att skruva ihop den. Inga delar saknades.
Inget att klaga på
Snabb leverans, hyffsat lätt att sätta ihop, dottern är nöjd
Fel stolpar i paketet
Denna recension handlar mest om bristfällig kundservice snarare än produkten. Jag fick samma problem som Patric (längre ner på sidan) skrev i april i fjol. Det finns fyra hörnstolpar, som ska vara 2 st av 2 olika sorter; dessa två sorter (numrerad 94 och 95 i monteringsinstruktionerna) är spegelvända mot varandra, så att säga, när det gäller hålens placering. Men i mitt paket, fick jag fyra stycken likadana, vilket innebär att hålens placering inte stämde, så det gick inte att montera. Jag mailade kundsupport om problemet direkt när jag upptäckte det. Fick inget svar, så följande dag ringde jag upp, uppgav mitt kundinfo och fick höra direkt "Ja, jag ser ditt mejl här." (Hmmm, varför hade ni inte svarat då?) Kundsupporten sa att de inte kan skicka ut bara de korrekta stolpar för att ersätta de gamla, men de gav mig ett förslag: Jag skulle packa ner allt i lådorna igen, så att fraktföretaget kunde levererar ett helt nytt sätt och ta bort det felaktiga. Helt orimligt, om man inte har koll på exakt hur alla klossar satt ihop i lådorna, för att inte tala om hur i helsicke man ska försegla kartongerna igen så att dessa tunga lastar håller ihop. Nästa förslag var att de skulle skicka ett helt ersättningspaket till närmaste butik, och jag kan åka dit med de felaktiga stolparna och byta ut dom mot de rätta. Jag har dock inget bil (varför jag betalade för att få allt hemskickade). Supportkillen sa att jag kunde hyra en bil för att hämta i butiken, spara kvittot, och "vi får se om vi kan betala igen den kostnad till dig". Tråkigt, men okej. Han sa att jag skulle få ett SMS när butiken hade fått in paketet. Döm min förvåning när två veckor passerade utan de hörde av sig alls. Till slut tröttnade jag på att vänta, och jag borrade upp de hålen som saknades och monterade möbeln. Nu har jag hörnstolpar som har lite extra hål, men det är no big deal. Men, skärpning, Jysk. Tur för mig att jag beställde möbeln en månad innan jag verkligen behövde den, och att jag är hyfsat duktig på att klura ut problem och borra hål. Synd om folk som får omonterbara produkter av er, har inte kapacitet/ork att modda dom själv så att de funkar, och får ingen hjälp av er.
Loftsäng
Väldigt fin möbel. Stabil. Bra med lodrätt stege, tar inte så mycket plats. Rekommenderas.
Ranglig
Instruktionerna började bra men sedan saknades stora delar av monteringsinstruktionerna. Brädorna i sängsidor och ribb-botten är för tunna, så sängen sviktar, knakar och ribborna knäcks lätt. Vi behöver förstärka konstruktionen. Då är det ändå en säng som vi köpte åt vår tolvåring (30 kg). Jag är inte imponerad.
Hej magnus! Kontakta gärna din JYSK- butik eller vår kundservice på 0770- 457 451 eller skriv in till kundserviceSE@jysk.com för mer hjälp. Med vänlig hälsning, Sari
Säng
Gick smidigt att sätta ihop o robust. Dock så missade butiken att lämna ut alla paket, fick åka tillbaka då man insåg att det saknades delar.
Hela sängen knakar
Har haft sängen sedan april i år och trots att det bara är vår dotter på 8 år som sover i den så knakar hela sängen. Vi har dragit åt alla skruvar vid ett flertal tillfällen men inget verkar hjälpa.
Hej Johan! Om du upplever några problem med loftsängen får du gärna kontakta din JYSK- butik eller vår kundservice på 0770- 457 451. Naturligtvis ska sängen vara av god kvalité. Med vänliga hälsningar, Carina
Supernöjd
En bra och stabil loftsäng.
Perfekt säng för mörkrädd son
Sonen sover bättre på nätterna när han kom upp från golvet en bit. Pga snedtak fick vi modifiera den lite genom att såga av benen 20 cm, men det blev bra.
Super
Fin, rejäl och enkel att montera.
Pagination
När du handlar online hos JYSK har du alltid flera leveransalternativ att välja på. Välj mellan leverans till en butik nära dig eller direktleverans till ditt hem eller arbete.
Click & collect – kostnadsfritt
Click & collect ger dig möjligheten att reservera varor online för att sedan hämta de i valfri JYSK-butik. Inom en timme efter din reservation får du en bekräftelse från JYSK som bekräftar att din beställning är redo att hämtas.
Click & collect är fraktfritt och du betalar inte varorna förrän du hämtar upp de i butiken.
Beställ till butik - kostnadsfritt
För att ge alla våra kunder möjlighet att ta del av vårt breda sortiment erbjuder JYSK ett antal "online only"-varor. Om du vill köpa en "online online"-vara kan du beställa och betala den via hemsidan och välja vilken butik du vill hämta upp den i. Denna tjänst är kostnadsfri och du kontaktas så fort din vara anlänt till butiken och är redo att hämtas.
Småpaket - avgift från 49 kr
När du handlar online kan du alltid välja att få din beställning levererad hem, till arbetet eller var som passar dig bäst. Småpaket (under 20 kg eller 120 cm i längd) skickas som post till din brevlåda eller till PostNords utlämningsställen, vissa avvikelser kan förekomma.
Stora paket, frakt– avgift
När man handlar större varor som sängar, soffer eller större möbler föredrar man ofta en fraktleverans. JYSK samarbetar med välkända och pålitliga fraktfirmor över hela världen för att säkerställa att våra leveranser kommer ut på utlovad tid. Kunder kan välja mellan att få leverans till dörren eller få bärhjälp in till önskat rum i ditt hem.
Endast butik
JYSK är stolt att kunna erbjuda ett brett sortiment både i butik och online. Det förekommer däremot att specifika varor endast går att köpa via Click & Collect eller i våra butiker. Detta kan t.ex. gälla omtåliga varor, beställningsvaror, utgångna varor och varor som endast är tillfälligt i sortimentet.
Vilket sätt du än väljer att få din vara så ser vi fram emot att ge er fantastiskt upplevelse.