Din varukorg

Din varukorg är tom

Din varukorg

Din varukorg är tom

Frakt & leverans

Utöver varans pris betalar du för transporten av dina varor. Priserna på hemleverans varierar beroende på vikt och volym på din order. JYSK beräknar vilket leveransalternativ som är möjligt när du lägger din beställning. 

Hemleveranspriser i butik kan variera. Det är alltid gratis att hämta ut varor i våra butiker om du väljer att beställa och hämta varan på plats i butik, via till exempel Click & Collect på JYSK.se. Om varorna inte får plats i din bil har många av våra butiker en släpkärra som du kan låna helt gratis.

Upphämtning i butik finns tillgängligt på de flesta produkterna, även på vårt Online Only sortiment. Butikerna har vanligen inte Online Only hemma och därför tar det mellan 4 till 10 dagar innan du kan hämta varan i butiken. Du betalar för varan via JYSK.se. Vi rekommenderar att du väljer Click & Collect om du vill reservera produkter som redan finns hemma i butiken och Upphämtning i butik om du vill köpa Online Only produkter. Du kan enbart välja Upphämtning i butik om din varukorgs värde överstiger 400 kr.

Båda leveransalternativen är gratis, men med Click & Collect kan du hämta din reservation snabbare och du betalar först i butik.

LEVERANS FRÅN JYSK.SE TILL DIN HEMADRESS ELLER UTLÄMNINGSSTÄLLE

På mindre paket har du möjlighet att välja om du vill hämta varorna själv på ett utlämningsställe eller om du vill få paketet hemkört med PostNord.
Större ordrar sänds med vår fraktfirma till den adress du angivit, observera att ordrar som betalas med Klarna-faktura alltid sänds till din folkbokföringsadress. Önskar du välja en annan adress väljer du istället att betala med kontokort.

STORA VAROR – T.EX. GARDEROBER, SÄNGLÖSNINGAR OCH MÖBLER:

Hemleverans från 399 kronor

Leverans sker på den dag ni kommit överrens om genom det SMS de sänder dig när de är redo att köra ut varorna till er. Leverans av stora varor sker som standard till trottoar/tomt. I stora delar av landet är det dessutom möjligt att köpa till Inbärning. Emballaget behöver du själv kassera.



Viktigt att tänka på innan din leverans

  • Fraktfirman kontaktar dig via SMS för att boka leverans med dig.
  • Fraktfirman ringer dig ca 30 min före leverans.
  • Anordna så att det finns någon som tar emot varorna när de anländer.
  • Vid hemleverans kan leveransdatumet justeras utan extra kostnad upp till 3 dagar innan bokad leverans. Om ändringen sker senare behöver du betala en ny fraktkostnad.


Inbärning

  • Tillvalet Inbärning innebär att varorna bärs in i det första rummet efter huvudentrén.
  • Inbärning erbjuds på ca 90% av alla postnummer. Om fraktfirman kan erbjuda inbärning på ditt postnummer kommer du kunna välja detta i orderflödet på JYSK.se. 
  • Tänk på att chauffören har skyddsskor när de går in med varorna hos dig. Skydda därför golvet där chauffören bär in varorna.
  • Bered fri väg in i din bostad så att varorna enkelt kan levereras.
  • Tillse att varan/varorna går att bära in utan risk för skada på person eller egendom. Anser fraktfirman att denna punkt ej uppfylls kan leveransen avbrytas.
 
Om varan inte kan levereras

Om fraktfirman har kört förgäves till din leveransadress tex på grund av att ingen finns på plats för att ta emot leveransen eller om vägen inte är framkomlig, kommer fraktfirman att kontakta dig senare. Det finns då en möjlighet att ordna ett nytt leveransförsök av paketet mot extra betalning.

MINDRE VAROR SOM BESTÄLLS VIA JYSK.SE– T.EX. TÄCKEN, BÄDDMADRASSER OCH SÄNGLINNE):

Postleverans från 49 kronor 

PostNord levererar postpaket till ditt utlämningsställe eller om du vill med hemleverans. Frakt från 49 kronor på de minsta paketen som kan levereras till PostNords utlämningsställe och från 99 kronor på hemleveranserna. Kostnaden beräknas på volym och vikt.

PostNord Utlämningsställe:

Leverans sker till PostNord utlämningsställe där beställaren kan hämta ut paketet.  När försändelsen finns på plats aviseras du via SMS. Paketet ligger kvar i 14 dagar.

PostNords hemleverans:

Med PostNords hemleverans kommer din order bli utkörd till den adress som anges i betalningssteget. När din försändelse är klar smsar PostNord dig för att komma överens med dig om tid för leverans. Leverans sker på vardagar 7-17 och i vissa postnummer även 17-21.

Har du inte möjlighet att vara hemma vid leveransen kan du välja Flexleverans där du kommer överrens med fraktfirman om vart de kan lämna din beställning vid din leveransadress.

ÖVRIG LEVERANSINFORMATION

  • Du kan följa ditt paket på PostNords Spåra brev & pakettjänst. Du får ett kollinummer på din e-postfaktura. 
  • Om det på grund av leveransproblem hos JYSK är nödvändigt att dela upp leveransen i flera leveranser, står JYSK för den extra kostnaden.
  • På JYSK kan vi enbart leverera inom Sverige. Vår fraktfirma har ej Ö-leveranser, de levererar enbart till brofasta öar.
  • Dina möbler levereras omonterade om inget annat anges.
  • I det fall det skulle behövas så informerar vi dig om eventuella ändringar i din leverans via telefon, mejl eller sms.
  • På vintern kan det förekomma leveransförseningar p.g.a. väderleken.


Beställ till butik - kostnadsfritt

För att ge alla våra kunder möjlighet att ta del av vårt breda sortiment erbjuder JYSK ett antal "online only"-varor. Om du vill köpa en "online online"-vara kan du beställa och betala den via hemsidan och välja vilken butik du vill hämta upp den i. Denna tjänst är kostnadsfri och du kontaktas så fort din vara anlänt till butiken och är redo att hämtas. 

Vinn ett presentkort på 3000 kr

Credit Cards
Trygg E-handel