Trädgårdskväll - Spara 20-60% på alla trädgårdsvaror*
Click & Collect: Reservera online och hämta i butik efter 30 minuter
Din varukorg
Din varukorg
Har du frågor om våra riktlinjer kring ångerrätt, bytesservice eller reklamationer så hjälper vi dig gärna! Kan du inte finna svaret på din fråga så är du välkommen att kontakta vår kundservice.
Ångerrätt och bytesservice
Svar
Öppet köp - Returnera eller byt ditt inköp när du vill!
Hos JYSK är det enkelt att returnera eller byta en vara om du skulle ändra dig.
Vi återbetalar hela beloppet, utan tidsbegränsning, förutsatt att du kan styrka ditt inköp när varan återlämnas. Detta gäller för alla varor, oavsett om du köpt dem i butik eller på nätet.
Observera:
- Om du inte kan styrka ditt inköp kan du välja att byta till en annan vara eller få ett värdebevis att handla för.
- Om du returnerar en vara som är skadad eller som har använts på ett sätt som gör att dess värde minskat avsevärt förbehåller vi oss rätten att minska återbetalningsbeloppet.
- Skräddarsydda varor som t.ex. metervaror, madrasser eller garderober med specialmått har i regel ett begränsat värde vid retur.
- Vi återbetalar den ursprungliga fraktkostnaden. Du betalar returfrakten.
Har du handlat via JYSK.se kan du returnera varor till våra butiker, butiksköp returneras alltid till valfri fysisk JYSK-butik.
Om du handlat via JYSK.se och ångrar ett köpet innan du har tagit emot varan kan du be posten eller ombudet att returnera hela ordern då den anländer. Du behöver då inte betala extra för returfrakten. Du måste därefter meddela JYSKs kundservice att de ska häva beställningen och ordna med återbetalning, kom ihåg att uppge ordernumret. Du kan även ångra köpet genom att skicka in en tydlig förklaring om varför via denna ångerblankett. Du kan också använda konsumentverkets standardformulär.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Svar
Om du ångrar ett köp via JYSK.se innan du har tagit emot varan kan du be posten eller ombudet att returnera hela ordern då den anländer. Du behöver då inte betala extra för returfrakten. Du måste därefter meddela JYSKs kundservice att de ska häva beställningen och ordna med återbetalning, kom ihåg att uppge ordernumret.
Du kan även ångra köpet genom att skicka in en tydlig förklaring om varför via denna ångerblankett. Du kan också använda konsumentverkets standardformulär.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Svar
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Svar
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Reklamationer
Svar
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Svar
Vi har 3 års reklamationsrätt på alla våra varor. En reklamation ska lämnas inom skälig tid efter det att ett fel upptäckts eller borde ha upptäckts. Har reklamationen lämnats inom två månader från det att felet upptäcktes anses den alltid lämnad i rätt tid. Om det är något fel på varan försöker vi i första hand reparera den och om det inte är möjligt byter vi till en ny vara.
Du kan reklamera och returnera din JYSK-vara i valfri JYSK-butik, oberoende av vart du först köpte varan.
Vi rekommenderar att ni sparar kvitto/garanti för att underlätta hanteringen av reklamationen. Om inte kvitto finns ska inköpet styrkas på annat sätt så som med ett kontoutdrag som styrker köpet.
Varan köpt i butik - reklamera i butik
Om du vänder dig till en av våra butiker med den skadade varan så ska varan eller fotodokumentation medtagas. Om reklamationen godkänns så kan du få varan reparerad i första hand och annars utbytt. Du kan också bli kompenserad för skadan om du vill behålla den eller i de fall det inte fungerar så kan du få varan återköpt. Närmsta butik kan du finna på JYSK.se/butiker.
Om du vänder dig till vår kundservice så ska du alltid skicka med ditt ordernummer eller bild på ditt kvitto samt foton av den skadade varan. Du behöver också ange vilken butik du helst går till för att lösa reklamationen. När varan är köpt i butik kommer Kundservice hjälpa till att förmedla ditt ärende till butiken som sedan tar hand om ärendet, du kan därför vända dig direkt till butiken om du önskar snabbare hantering.
Varan köpt via JYSK.se - reklamera i butik eller via Kundservice
Om du vänder dig till vår kundservice med din reklamation så ska du alltid skicka med ditt ordernummer eller bild på ditt kvitto samt foton av den skadade varan. Varor köpta via JYSK.se kan reklameras både hos Kundservice och i våra butiker.
Om reklamationen godkänns så kan du få varan reparerad i första hand och annars utbytt. Du kan också bli kompenserad för skadan om du vill behålla den eller i de fall det inte fungerar så kan du få varan återköpt.
Om vi inte kan reparera eller byta ut varan kan du få kontanter utbetalade. Vi kan också överföra köpesumman till det betalkort du använde för att betala varan. JYSK betalar tillbaka pengarna senast inom 30 dager i fall köpet hävs på riktiga grunder.
Onlineköpta varor som returneras till JYSKs distributionscenter ska skickas via företagspaket till:
JYSK AB E-handel
Vallgatan 10
571 41 Nässjö
Du måste avtala returen i förväg genom att kontakta JYSK Kundservice på tel. 0770-457 451 (se öppettider här) eller via e-postformuläret här. Du betalar själv returporto/returfrakt som ska gå via företagspaket. Vi ersätter dig naturligtvis för dina fraktkostnader om reklamationen är berättigad och inkommer i tid.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Svar
Hemleverans
Det är väldigt viktigt för oss på JYSK att varorna du beställt kommer fram i nyskick. I vissa fall kan det dock ske att varorna blir skadade under transporten. I de fall en synlig skada har uppstått är det viktigt att det noteras på fraktsedeln innan varorna emottages av dig som kund, detta så att en eventuell reklamation kan göras.
Vid leverans av din beställning bör du kontrollera att alla de varor du beställt finns med samt att förpackningarna är oskadade.
Skulle förpackningarna vara skadade vid leverans så rekommenderar vi att du:
Vid omfattande skador informerar föraren att du inte vill ta emot den del av leveransen som är skadad. Notera detta på fraktsedeln och ta emot det som är oskadat.
Vid mindre skador eller enbart skada på förpackningen, ta emot varorna och anteckna skadan på fraktsedeln innan du accepterar leveransen.
Skulle varor saknas från din leverans så rekommenderar vi:
Att du tar emot varorna men antecknar på fraktsedeln vilken vara eller kolli som saknas.
Vi rekommenderar att du alltid tar ett foto av den skadade förpackningen och varan innan du packar upp eller monterar varan. Detta kommer hjälpa oss att finna orsaken till skadan och var/när skadan uppkom. Vi använder sedan denna information för att förebygga liknande incidenter framöver.
Hemleverans från JYSK.se
Om du finner att dina varor är skadade, antingen vid mottagandet av leveransen eller i efterhand vid öppningen av förpackningarna så kan både Kundservice och butik hjälpa till. Kontakta Kundservice i de fall du saknar delar av din leverans och/eller om något i leveransen är skadat och en ny hemleverans behöver göras. Byte av skadad vara kan också göras i butik om de har varan hemma.
Hemleverans från butik
Kontakta Kundservice eller butiken där du gjorde beställningen i de fall du saknar delar av din leverans och/eller om något i leveransen är skadat.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Svar
Vid en reklamation behövs alltid något slags inköpsbevis. Om du inte har kvar ditt originalkvitto kan ditt köp styrkas genom ett kontoutdrag som visar köpet.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Svar
JYSK kommer följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.
Du kan också använda Europeiska Kommissionens Plattform Online för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant för dig som är konsument och bor utanför Sverige i ett annat EU-land. Fyll i ditt klagomål här. När du lämnar in ett klagomål måste du ange vår e-postadress kundserviceSE@jysk.com.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.