Frågor om beställningar från JYSK.se

Vi hjälper dig gärna med svar på frågor kring ordrar - tex betalningsalternativ, Click & Collect eller hur man avbryter eller ändrar en beställning. Kan du inte finna svaret på din fråga så är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Reservation av order - Click & Collect

Inom 30 minuter efter du har genomfört din order på JYSK.se kommer du få ett e-postmeddelande och ett SMS som informerar dig om att dina varor är redo för avhämtning. 

Om du genomför din order före eller efter butikens öppettider kommer du att få ett e-postmeddelande och ett SMS inom 30 minuter från att butiken har öppnat som informerar dig om att dina varor är redo för avhämtning.

Om du inte fått någon bekräftelse inom 30 minuter ber vi dig att kontakta vår kundservice.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

FÖRDELAR MED CLICK & COLLECT

  • Inga leveranskostnader
  • Snabbt och enkelt - Inom 30 minuter kommer du att få en bekräftelse om att du kan hämta dina varor. 
  • Du väljer den JYSK-butik som passar bäst för dig
  • Du är säker på varans tillgänglighet

SÅ ANVÄNDER DU CLICK & COLLECT

  • Hitta den vara som du vill reservera
  • Klicka på ”Reservera och hämta i butik”
  • Välj önskad JYSK-butik för avhämtning
  • Fyll i de obligatoriska fälten och avsluta din reservation
  • Inom 30 minuter kommer du att få ett e-postmeddelande och ett SMS som informerar dig om att dina varor är klara för avhämtning.
  • När du gör en Click & Collect är det butiken själva som plockar dina varor från sitt eget lager

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Din order är reserverad till och med de två efterföljande dagarna, inom butikens öppettider. Ordern behöver hämtas inom butikens öppettider samma dag som du får meddelande om att din beställning är redo för avhämtning eller inom de två efterföljande dagar butiken har öppet.

Så snart som butikens medarbetare har dina varor redo för upphämtning så kommer du att få besked via SMS och mejl.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Betalning

Förbehåll i samband med prisfel

Vi reserverar oss för prisfel i reklamtidningar, övriga kataloger och online. Om du upptäcker ett prisfel ber vi dig att kontakta vår kundservice. Om vi skulle ha felaktiga priser rättar vi det så fort vi kan.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Javisst, du behöver bara kontakta JYSK B2B på telefon 010-456 62 60 eller mejla dem på b2b-se@jysk.com. Mer information om att handla som företag finns här.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

När du beställer varor online och betalar med kort reserverar vi beloppet på ditt konto vid bestälningstillfället. När varorna sedan skickas från vårt lager dras pengarna från ditt konto.

Ibland släpps reservationen av beloppet på ditt konto innan varorna hinner skickas. I dessa fall gör vi ett nytt dragningsförsök i samband med att vi skickar varorna.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Om du köpt en vara på JYSK och hittar denna till ett bättre pris (gäller både JYSK och andra butiker i Sverige) inom 30 dagar från ditt köp får du mellanskillnaden tillbaka i form av ett presentkort. Du kan använda ditt presentkort i alla JYSK-butiker I Sverige samt online på JYSK.se.

Villkor för prisgarantin:

  • Prisgarantin gäller för identiska produkter, se untantag nedan
  • Prisgarantin är giltig inom 30 dagar från köptillfället eller leveransdagen för hemlevererade varor
  • Det lägre priset måste vara gällande när du efterfrågar prisgarantin
  • Du behöver visa upp originalkvitto för det köp som gjorts på JYSK
  • Du behöver visa dokumentation på det lägre priset, t.ex ett kampanjblad, en länk till produkten eller liknande. Varan ska vara beställningsbar
 
Undantag från prisgarantin:
  • Produkter som inte är identiska täcks inte av prisgarantin. Produkten måste vara av samma modell och ha samma tekniska specifikationer inkluderat samma märke, tillverkare, färg, dimensioner, storlek, innehåll, tillbehör o.s.v. – Det vill säga en 100% identisk produkt
  • Prisgarantin gäller inte om priset som skall matchas kommer från en säsongsutförsäljning, tillfällig eller lokal utförsäljning, öppnings- eller nyöppningskampanj eller utförsäljning av utställningsmodell.
  • Prisgarantin täcker inte någon form av utökad service som t.ex. fraktkostnader
  • Prisgarantin gäller endast köp av privatperson,  för privat bruk

För att utnyttna prisgarantin tar du med dig ditt kvitto till valfri JYSK-butik eller kontaktar vår kunservice.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Presentkortet kan användas i alla våra svenska butiker samt online på JYSK.se. Presentkortet är giltigt i fem år från att det utfärdades.

BETALA MED PRESENTKORT PÅ JYSK.SE

Du kan ange ditt presentkortsnummer efter att du lagt varor i varukorgen. I varukorgen finns en länk, "Använd presentkort" där du fyller i ditt presentkortsnummer. Om du har ett fysiskt presentkort som inte levererats via mejl behöver du skrapa fram de fyra sista siffrorna på kortets baksida innan du fyller i det fullständiga numret online.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Du kan använda nedan betalkort:
•Visa / Visa Electron / V Pay
•Mastercard
•Maestro

Du kan även betala med Swish och Klarna på JYSK.se. Väljer du Klarna kan du välja mellan att betala inom 30 dagar eller använda delbetalning. En fakturaavgift på 25 kronor tillkommer när du väljer att betala med Klarna.

I våra butiker kan du ansöka om ett JYSK-konto och betala enkelt med till förmånliga villkor genom Resurs bank. Ansök enkelt online så är det klart när du kommer till din butik. Du kan givetvis också ansöka direkt i butiken. Läs mer och ansök här .

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Ändring och avbeställning av order

Beställning i butik 

Om du har lagt en beställning i en butik, vänligen kontakta butiken eller kundservice för att avbryta beställningen. Om du har gjort en förskottsbetalning, vänligen gå till butiken för att annullera din beställning och få tillbaka förskottsbetalningen från butiken. Det går inte att få tillbaka din förskottsbetalning utan att gå tillbaka till butiken. 

 

Beställning online 

Om du har lagt en beställning på vår hemsida kan du kontakta kundservice här för att avbryta din beställning. Beroende på statusen för din beställning kan kundservice avbryta den omedelbart eller informera dig om nästa steg. 

Under öppettider är det snabbaste sättet att nå oss genom vår livechatt. Om du avbryter beställningen före leverans, återbetalar vi fraktkostnaden. 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

OM DU HAR BESTÄLLT I EN BUTIK:

Besök butiken där du gjort din beställning eller kontakta vår Kundservice.
 

OM DU HAR BESTÄLLT PÅ JYSK.SE:

Vi kan tyvärr inte lägga till fler produkter på en redan lagd beställning online, vill du lägga till ytterligare varor behöver du göra en ny beställning. Vill du ta bort varor på en beställning eller ändra kontaktuppgifter som t.ex. telefonnummer kontaktar du vår Kundservice så snart som möjligt. Vi rekommenderar dig att kontakta oss via chatt eller telefon för snabbast hantering.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

KONTAKTA KUNDSERVICE

Öppettider kundservice

Måndag – fredag:  09:00 - 18:00

Lördag:  09:30 - 16:00

Söndag:  10:30 - 16:00

 

Speciella öppettider:

Lördag 9/11: Stängt

Söndag 10/11: Stängt


Vill du ha svar snabbt? 

Använd då vår chatt. 

Om chatten står som offline under våra öppettider är alla våra medarbetare upptagna och den kommer vara tillgänglig igen inom kort.  

Här hittar du våra butikers öppettider.