Frågor om beställningar från JYSK.se

Vi hjälper dig gärna med svar på frågor kring ordrar - tex betalningsalternativ, Click & Collect eller hur man avbryter eller ändrar en beställning. Kan du inte finna svaret på din fråga så är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Ändring och avbeställning av order

Vid köp i butik:
–Du ska vända dig till den butik där du gjorde ditt köp.

Vid köp på JYSK.se:
-  Du behöver kontakta Kundservice via telefon på 0770-457 451 för snabbast hantering. Vi rekommenderar att du ringer oss för att tillse att varorna hinner stoppas innan de sänds till våra fraktfirmor.
Har du inte möjlighet att ringa oss kan du också skicka in detta ångerformulär till oss. 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Vid köp i butik:
–Du ska vända dig till den butik där du gjorde ditt köp.

Vid online ordrar:
-  För att vi ska ha så snabba leveranser som möjligt så går det endast att ta bort varor från din order direkt efter att du lagt din beställning. Det är dessvärre inte möjligt att lägga till varor på en order. Behöver du uppdatera telefonnummer eller leveransadress så kontaktar du vår Kundservice på 0770-457 451. Observera att leveransadressen ej kan ändras på en beställning som är betald med Klarna, detta för att undvika bedrägerier. 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Reservation av order - Click & Collect

Inom 30 minuter efter du har genomfört din order på JYSK.se kommer du få ett e-postmeddelande och ett SMS som informerar dig om att dina varor är redo för avhämtning. 

Om du genomför din order före eller efter butikens öppettider kommer du att få ett e-postmeddelande och ett SMS inom 30 minuter från att butiken har öppnat som informerar dig om att dina varor är redo för avhämtning.

Saknar du återkoppling kan du kontakta oss, kontaktinformation till butikerna finner du på vår hemsida JYSK.se – Butiker och öppettider

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

FÖRDELAR MED CLICK & COLLECT

  • Inga leveranskostnader
  • Snabbt och enkelt - Inom 30 minuter kommer du att få en bekräftelse om att du kan hämta dina varor. 
  • Du slipper köa och leta i butik
  • Du väljer den JYSK-butik som passar bäst för dig
  • Du är säker på varans tillgänglighet

SÅ ANVÄNDER DU CLICK & COLLECT

  • Hitta den vara som du vill reservera
  • Klicka på ”Reservera och hämta i butik”
  • Välj önskad JYSK-butik för avhämtning
  • Fyll i de obligatoriska fälten och avsluta din reservation
  • Inom 30 minuter kommer du att få ett e-postmeddelande och ett SMS som informerar dig om att dina varor är klara för avhämtning.
  • När du gör en Click & Collect är det butiken själva som plockar dina varor från sitt eget lager.
     

Har du redan lagt din vara i varukorgen och valt Onlineköp så kan du ändra din beställning så du istället kan hämta din vara i butik, om den finns i lager.

Backa då tillbaka till varukorgen och välj istället "Hämta i närmaste butik".

Varukorg JYSK.se

Vanliga frågor

Om du önskar att veta mer om Click & Collect kan du läsa våra svar på vanliga frågor.

Läs vanliga frågor rörande Click & Collect

 

VI HAR OCKSÅ ETT ALTERNATIV ATT KÖPA ONLINE - HÄMTA I BUTIK (MINIMUMKÖP 1400 SEK) LÄGG VARAN I VARUKORGEN OCH VÄLJ DETTA ALTERNATIV I BLAND LEVERANSALTERNATIVEN.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Vi rekommenderar att du väljer Click & Collect, om du önskar att reservera varor som redan finns på lager i butiken. Upphämtning i butik väljer du om du vill köpa varor från vårt utökade sortiment online.
 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Din order är reserverad till och med de två efterföljande dagarna, inom butikens öppettider. Ordern behöver hämtas inom butikens öppettider samma dag som du får ditt meddelande eller de två efterföljande arbetsdagarna.

Så snart som butikens medarbetare har dina varor redo för upphämtning så kommer du att få besked via sms och e-mejl.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Betalning

Förbehåll i samband med prisfel

Vi reserverar oss för prisfel i reklamtidningar, övriga kataloger och online här på hemsidan.
Om vi skulle ha felaktiga priser rättar vi det så fort vi kan.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Du kan använda vårt presentkort i alla våra svenska fysiska butiker och vid beställningar online.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Javisst, du behöver bara kontakta JYSK B2B på telefon 010-456 62 60 eller mejla dem på b2b-se@jysk.com om vill handla online.
Ni kan också handla i butik mot faktura eller rekvisition. Besök butiken så hjälper de er vidare.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

När du beställer dina varor reserverar vi beloppet på ditt konto.
När varorna sedan skickas från vårt lager så drar vi pengarna från ditt konto.

Är det lång tid mellan då du beställt dina varor till ditt leveransdatum så kan reservationen på beloppet släppa och pengarna återkommer till dig. Pengarna kommer sedan ändå att dras när varorna skickas från vårt lager.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Prisgaranti:

  • Om du köpt en vara på JYSK och hittar denna till ett bättre pris i någon annan butik (Gäller både JYSK och andra butiker) inom 30 dagar efter ditt köp kommer vi att återbetala mellanskillnaden i form av ett presentkort. Du kan använda ditt presentkort i alla JYSK butiker I Sverige samt online på JYSK.se. Vi matchar priserna från alla svenska butiker så väl som alla svenska online butiker.
Villkor för prisgarantin:
  • JYSK matchar priset på alla identiska produkter
  • Prisgarantin är giltig 30 dagar efter köptillfället eller från leveransdagen gällande hemlevererade varor
  • Priset som skall matchas måste vara gällande när matchningen till detta priset skall göras
  • Du behöver visa upp kvitto för det köp som gjorts på JYSK
  • Du behöver visa dokumentation på priset som skall matchas i förhållande till prisgarantin. Ex ett kampanjblad, en länk till produkten eller liknande. Varan ska vara beställningsbar.
Undantag från prisgarantin:
  • Produkter som inte är identiska täcks inte av prisgarantin. Produkten måste vara av samma modell och ha samma tekniska specifikationer inkluderat samma märke/tillverkare, samma färg, samma dimensioner, samma storlek, samma innehåll, samma tillbehör osv – Det vill säga en 100% identisk produkt.
  • Prisgarantin gäller inte om priset som skall matchas kommer från en säsongsutförsäljning, tillfällig eller lokal utförsäljning, öppnings eller nyöppningskampanj eller utförsäljning av utställningsmodell.
  • Prisgarantin täcker inte någon form av utökad service såsom fraktkostnader eller hemkörningar
  • Prisgarantin gäller endast köp för privat bruk och av privatpersoner

 

Ta med ditt kvitto till en av våra fysiska butiker eller höra av dig till vår Kundservice om du köpt och betalat varan online.





 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Du kan använda nedan betalkort:
•Visa / Visa Electron / V Pay
•Mastercard
•Maestro

Du kan även betala med Klarna-faktura på JYSK.se. Välj om du vill betala inom 14 dagar eller använda delbetalning. En fakturaavgift på 25 kronor tillkommer när man använder denna tjänst.

 
I våra butiker kan du ansöka om JYSK Konto och betala smidigt och enkelt med till förmånliga villkor genom SevenDay Bank. Ansök enkelt online så är det klart när du kommer till din butik.
Du kan givetvis också ansöka direkt i butiken. Läs mer här: https://jysk.se/jysk-konto

Företag kan ansöka om att få betala med rekvisition i butik, detta görs direkt i kassan i butiken.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.