NYTT BUTIKSKONCEPT
Expansion har varit en drivkraft inom JYSK sedan den första butiken öppnade 1979 i Danmark. Idag har JYSK över 3200 butiker i 48 länder.
Att växa och öppna fler butiker var vår grundare Lars Larsens mål från början och viljan att skapa och expandera är en central del av JYSKs kultur.
BUTIKSKONCEPT 3.0
Det nyaste butikskonceptet ger ännu mer inspiration och en bättre shoppingupplevelse.
”Det nya konceptet introducerades första gången 2018 och möttes av positiv respons både från kunder och medarbetare redan från början. Presentation av vårt sortiment och av våra bra erbjudanden måste vara i linje med vårt varumärke och skandinaviska rötter. Därför är ljusa trägolv och detaljer, ny belysning och dämpade färger viktiga inslag i den nya butiksdesignen.
Vi vill erbjuda våra kunder en exceptionell shoppingupplevelse och inspirera dem genom nya bättre exponeringar av produkterna och utställningsrummen. Varje detalj i butiken är designad och byggd för att presentera vårt produktsortiment på bästa möjliga sätt."
Carsten Nørgreen Weinkouff
Retail Development Director
SHOW ROOMS
Det nya konceptet ger ännu mer inspiration. Butikens nya layout innehåller 3 utställningsrum– ett sovrum, en matsal och ett vardagsrum med matplats. Rummen är inredda med nyheter från JYSK-sortimentet och inredda med produkter från aktuella JYSK-trender och kollektioner. Syftet är att visa kunderna hur de kan använda JYSK-produkter och dekorationer för att skapa ett modernt hem med skandinavisk design.
INREDNING I TRÄ
OCH BELYSNING
Förutom att säkra ett bättre sätt att visa produkter för våra kunder genom det nya konceptet, läggs tonvikten på bättre belysning- och trägolv. Golv i ljus träfärg, i en igenkännbar skandinavisk stil, ger butiken minimalism och enkelhet. Modern belysning ger kunderna en ännu mer inspirerande köpupplevelse.
MADRASS-STUDIO
Som experter på sömn ger vi våra kunder både bra erbjudanden och professionell rådgivning. Det finns en madrass-studio i varje JYSK-butik där kunderna kan prova våra produkter och få råd från professionellt utbildade butiksmedarbetare. Madrass-studions utseende ger en trevlig atmosfär - dämpade färger och belysning, dekorationer för en mysig känsla av hem.
ÄNNU MER INSPIRATION
För att ge våra kunder ännu mer inspiration har vi gjort flera utrymmen i butiken för exponering av olika produkter som passar ihop och som är noggrant utvalda av våra designers.
Varje säsong kan kunderna hitta nya intressanta uppsättningar som följer designtrender för modern heminredning.
EXPANSIONSPLANER
”Expansion har alltid varit en grundläggande del av JYSK och vi arbetar just nu mot vårt framtida mål om 5 000 JYSK-butiker världen över. Vi tror på kombinationen av fysiska butiker och online och med vårt fantastiska erbjudandne tar det oss ännu närmare våra kunder.
Förutom att öppna nya butiker planerar vi att uppgradera alla befintliga butiker till vårt senaste koncept. I slutet av 2024 kommer alla JYSK-butiker att uppgraderas till Store Concept 3.0, vilket innebär mer än en butiksaktivitet varje dag.
Nya butiker tillsammans med det nya konceptet har fått mycket positiv feedback från våra kunder, som gillar att återvända till JYSK och uppskattar butikernas moderna skandinaviska design.
Mikael Nielsen
Executive Vice President - Retail
E-TEAMS
Byggandet av nya butiker och omläggningar av äldre sköts av JYSKs interna E-team. Att göra butiken klar, från överlämning till den slutliga dekorationen tar 4-5 veckor och innehåller ett antal aktiviteter från att lägga golv och måla väggarna till att installera belysning och dekorera.
DET HÄR HÄNDER:
Till slutet av 2024 kommer alla JYSK-butiker att byggas om till ett nytt attraktivt butikskoncept. Det innebär hundratals butiksaktiviteter varje år.