Frakt och leverans

Har du frågor kring vår leveransservice så hjälper vi dig gärna! Kan du inte finna svaret på din fråga så är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Generellt

Hur kan jag spåra mitt paket?

+

När din beställning skickas från oss får du ett mejl med både kvitto och spårningsinformation. Det kan dröja något från att du fått ditt mejl till att kollinumret registrerats hos vår fraktfirma, prova igen efter en stund om spårningen ännu inte är aktiv.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Jag har fått fel varor, vad gör jag?

+
Om du har fått en annan vara än den du beställt så ber vi dig att kontakta JYSKs Kundservice. Deras kontaktuppgifter 
finner du på JYSK.se – Kundservice.
 
JYSK står för den extra fraktkostnaden som eventuellt uppstår då du fått en annan vara än den du beställt eller om det är 
fel på varan du fått.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Kan jag beställa varor online och hämta dessa i en JYSK-butik? 

+
Ja, de flesta av våra varor går att beställa online och sedan hämta i butik. Vilka alternativ som finns på den varan du önskar ser du på JYSK.se. Antingen väljer du att bara reservera varan och sedan betala när du hämtar varan i butik eller så lägger du din vara i varukorgen på JYSK.se och går vidare till leveransalternativ där du kan välja att vi kostnadsfritt sänder varan till butik, minimumköp är 799 kr och sedan du betalar då via JYSK.se. När du ska hämta varan behöver du visa upp både kvitto och ditt ID.

Några av våra varor är enbart tillgängliga för hemleverans, i detta fall kommer du inte att kunna välja leverans till butik när du genomför köpet.

Click and Collect
Hitta den varan du önskar att reservera på JYSK.se och klicka på ”Reservera och hämta i butik”. Här kan du se lagersaldo för varje butik. Vi reserverar dina varor upp till de två följande dagarna inom butikens öppettider.  Har du t.ex. reserverat en vara på måndagen skall du senast hämta den på onsdag innan butiken stänger. Dina varor som du reserverar kan enbart betalas i butiken.

Reservationer som kommer in utanför butikens öppningstider kommer att genomgås så snart butiken öppnar.  När butikspersonalen har dina varor klara för avhämtning får du besked via e-mejl och sms.

Ett antal varor på hemsidan heter "Online Only" och dessa kan endast betalas online, du kan dock välja om vi ska skicka varan till en valfri JYSK-butik eller via hemleverans. På dessa varor är det ett minimiköp på 800 kronor och varan levereras till den valfria butiken inom 5-10 vardagar. Det beräknade leveransdatumet syns innan du går vidare till betalning.
 

 

 
 
 
 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Kan jag ändra leveransdag? 

+
• På postpaket kan leveransdag ej ändras då de sänds ut så fort de är packade, oftast vardagen efter beställningen är gjord. Paketet ligger dock kvar hos utlämningsstället i 7 dagar. Ej uthämtade paket går automatiskt i retur till JYSK efter 7 dagar.

• Vid hemleverans med fraktfirma kan leveransdag ändras, utan extra kostnad, upp till 3 dagar innan leverans. Detta görs direkt med fraktfirman. Ring det nummer som angavs på det sms som fraktfirman ursprungligen sände dig för att boka leveransdag.

Om fraktfirman har kört i onödan till din leveransadress (på grund av att ingen finns på plats för att ta emot leveransen), kommer fraktfirman att kontakta dig senare. Det finns då en möjlighet att ordna ett nytt leveransförsök av paketet mot extra betalning.

Har du eller en av dig utsedd representant inte möjlighet att vara på leveransadressen vid några av de föreslagna leveranstillfällena? Blir en bokning av leveranstillfälle omöjligt kan du i undantagsfall istället komma överens om en tid med fraktfirman då du hämtar varan på deras terminal. Ring det nummer som angavs på det leveransboknings-sms som fraktfirman ursprungligen sände dig för att undersöka möjligheten eller ring JYSK Kundservice för råd. Du kommer fortsatt bli debiterad för fraktkostnaden.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

När levereras min order?

+

Postpaket:
Vi levererar inom 1-4 vardagar.
Ett postpaket ska hämtas ut inom 7 dagar, outhämtade paket returneras per automatik till JYSK efter 7 dagar och återköps.

Du kan följa ditt paket på PostNords Spåra brev & paket-tjänst, du får ett kollinummer via mejl när din order skickas.

 
Hemleverans med fraktfirma:
Leveranstiden är 4-10 vardagar efter bokningstillfället, längre tidsspann kan uppstå på vissa postnummer. 

När fraktfirman fått varorna från oss på JYSK så kommer de att kontakta dig via SMS för att boka leveransdag tillsammans med dig. Svarar du inte på SMS:et kommer de försöka igen. Får de fortsatt ingen kontakt med dig så finns det risk att din order returneras till JYSK om du inte tar kontakt med JYSK eller fraktfirman.

Dagen före leverans får du ett SMS med en påminnelse av leveranstiden.

Fraktfirman upplyser dig vid bokningen om de dagar och de tidsintervall som du kan välja mellan på ditt postnummer. På över 80 % av alla postnummer sker leveransen inom en 4-timmarsperiod på leveransdagen. Utbudet på utkörningsdagar kan variera mellan 1 vardag/vecka till 5 vardagar/vecka. Det går bra att du låter ett ombud ta emot din leverans, på den adress du angivit vid ordertillfället.

Du kan följa ditt paket med hjälp av fraktfirmans spårningsservice, du får ett kollinummer via mejl när din order skickas.

 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Vad kostar frakten och hur levereras min vara?

+

Beställer du varan för upphämtning i butik är leveransen självklart gratis, då du hämtar varan själv i butik. Detta leveranssätt har en minimigräns på 800 kr på beställningen. Önskar du istället få dina order levererad hem eller till ett utlämningsställe så tillkommer utöver varans pris även transportkostnaden - från 49 kr.

Vi levererar till det svenska fastlandet och till de flesta bofasta öarna. JYSK.se beslutar hur varorna ska skickas baserat på vilka varor du köpt. 
Mindre paket under 20 kg och under 120 cm i längd levereras generellt sett till PostNords utlämningsställe, vissa avvikelser kan förekomma.  Du blir aviserade per post eller sms när varorna finns där att hämta.
Större paket/ordrar sänds med hemleverans med JYSKs fraktfirma.

Mindre paket med PostNord
Upphämtning på utlämningsställe: Från 49 kr
Hemleverans: Från 99 kr

 

Hemtransport med fraktfirma kostar från 349 kr både från JYSK.se och från våra butiker. När du lägger din order i varukorgen på JYSK.se kan du se vad fraktpriset för din totala order blir. Hemleverans från butik genom vårt centrallager har en minimigräns på 4000 kr för att den ska kunna beställas.

Fraktpriset baseras på orderns totala vikt och vart i landet ordern ska sändas.

Inbärning finns att beställa som en extra service på utvalda postnummer där fraktfirman erbjuder detta. Med vår standardleverans ber vi er observera att varor lämnas till trottoar/tomtgräns.

Om det på grund av leveransproblem hos JYSK är nödvändigt att dela upp ordern i flera leveranser, står JYSK för den extra kostnaden.

Här kan du läsa mer om våra leveranser.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Var levererar JYSK?

+
Vi levererar enbart inom Sveriges gränser och enbart till brofasta öar.
 
Leverans till öar
Till de öar som har bro till fastlandet har vi normal leverans. 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Vilka leveransalternativ har jag?

+

Vi har flera olika leveransalternativ, både hem till dig eller om du hellre vill till en av våra butiker. Här kan du läsa mer om detta.

 
 

 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

KONTAKTA KUNDSERVICE

Öppettider kundservice

Måndag – fredag:  09:00 - 18:00

Lördag:  09:30 - 16:00

Söndag:  10:30 - 16:00

 

Avvikande Öppettider

Fredagen den 4/10 09:00 - 17:00



Vill du ha svar snabbt? 

Använd då vår chatt. 

Om chatten står som offline under våra öppettider är alla våra medarbetare upptagna och den kommer vara tillgänglig igen inom kort.  

Här hittar du våra butikers öppettider.