Har du frågor kring vår leveransservice så hjälper vi dig gärna! Kan du inte finna svaret på din fråga så är du välkommen att kontakta vår kundservice.
När din beställning skickas från oss får du ett mejl med både kvitto och spårningsinformation. Det kan dröja något från att du fått ditt mejl till att kollinumret registrerats hos vår fraktfirma, prova igen efter en stund om spårningen ännu inte är aktiv.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Postpaket:
Vi levererar inom 1-4 vardagar.
Ett postpaket ska hämtas ut inom 7 dagar, outhämtade paket returneras per automatik till JYSK efter 7 dagar och återköps.
Du kan följa ditt paket på PostNords Spåra brev & paket-tjänst, du får ett kollinummer via mejl när din order skickas.
Hemleverans med fraktfirma:
Leveranstiden är 4-10 vardagar efter bokningstillfället, längre tidsspann kan uppstå på vissa postnummer.
När fraktfirman fått varorna från oss på JYSK så kommer de att kontakta dig via SMS för att boka leveransdag tillsammans med dig. Svarar du inte på SMS:et kommer de försöka igen. Får de fortsatt ingen kontakt med dig så finns det risk att din order returneras till JYSK om du inte tar kontakt med JYSK eller fraktfirman.
Dagen före leverans får du ett SMS med en påminnelse av leveranstiden.
Fraktfirman upplyser dig vid bokningen om de dagar och de tidsintervall som du kan välja mellan på ditt postnummer. På över 80 % av alla postnummer sker leveransen inom en 4-timmarsperiod på leveransdagen. Utbudet på utkörningsdagar kan variera mellan 1 vardag/vecka till 5 vardagar/vecka. Det går bra att du låter ett ombud ta emot din leverans, på den adress du angivit vid ordertillfället.
Du kan följa ditt paket med hjälp av fraktfirmans spårningsservice, du får ett kollinummer via mejl när din order skickas.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Beställer du varan för upphämtning i butik är leveransen självklart gratis, då du hämtar varan själv i butik. Detta leveranssätt har en minimigräns på 800 kr på beställningen. Önskar du istället få dina order levererad hem eller till ett utlämningsställe så tillkommer utöver varans pris även transportkostnaden - från 49 kr.
Vi levererar till det svenska fastlandet och till de flesta bofasta öarna. JYSK.se beslutar hur varorna ska skickas baserat på vilka varor du köpt.
Mindre paket under 20 kg och under 120 cm i längd levereras generellt sett till PostNords utlämningsställe, vissa avvikelser kan förekomma. Du blir aviserade per post eller sms när varorna finns där att hämta.
Större paket/ordrar sänds med hemleverans med JYSKs fraktfirma.
Mindre paket med PostNord
Upphämtning på utlämningsställe: Från 49 kr
Hemleverans: Från 99 kr
Hemtransport med fraktfirma kostar från 349 kr både från JYSK.se och från våra butiker. När du lägger din order i varukorgen på JYSK.se kan du se vad fraktpriset för din totala order blir. Hemleverans från butik genom vårt centrallager har en minimigräns på 4000 kr för att den ska kunna beställas.
Fraktpriset baseras på orderns totala vikt och vart i landet ordern ska sändas.
Inbärning finns att beställa som en extra service på utvalda postnummer där fraktfirman erbjuder detta. Med vår standardleverans ber vi er observera att varor lämnas till trottoar/tomtgräns.
Om det på grund av leveransproblem hos JYSK är nödvändigt att dela upp ordern i flera leveranser, står JYSK för den extra kostnaden.
Här kan du läsa mer om våra leveranser.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Vi har flera olika leveransalternativ, både hem till dig eller om du hellre vill till en av våra butiker. Här kan du läsa mer om detta.
Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.
Måndag – fredag: 09:00 - 18:00
Lördag: 09:30 - 16:00
Söndag: 10:30 - 16:00
Speciella öppettider:
Lördag 9/11: Stängt
Söndag 10/11: Stängt
Vill du ha svar snabbt?
Använd då vår chatt.
Om chatten står som offline under våra öppettider är alla våra medarbetare upptagna och den kommer vara tillgänglig igen inom kort.