Frakt och leverans

Har du frågor kring vår leveransservice så hjälper vi dig gärna! Kan du inte finna svaret på din fråga så är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Generellt

Svar

Ja, det går bra. Vilka alternativ som finns på den varan du önskar ser du på JYSK.se. Antingen väljer du att bara reservera varan och sedan betala när du hämtar varan i butik eller så lägger du din vara i varukorgen på JYSK.se och går vidare till leveransalternativ där du kan välja att vi kostnadsfritt sänder varan till butik, du betalar då via JYSK.se. När du ska hämta varan behöver du visa upp både kvitto och ditt ID.

Click and Collect.

Hitta den varan du önskar att reservera på JYSK.se och klicka på ”Beställ och hämta i butik”. Här kan du se lagersaldo för varje butik.
Vi reserverar dina varor upp till följande dag inom butikens öppettider.  Har du t.ex. reserverat en vara på måndagen skall du senast hämta den på tisdag innan butiken stänger.

Reservationer som kommer in utanför butikens öppningstider kommer att genomgås så snart butiken öppnar.  När butikspersonalen har dina varor klara för avhämtning får du besked via e-mejl och sms.

Ett antal varor på hemsidan heter "Online Only" och dessa kan endast betalas online, du kan dock välja om vi ska skicka varan till en valfri JYSK-butik eller via hemleverans. På dessa varor är det ett minimumköp på 600 kronor och varan levereras till den valfria butiken inom ca 4 - 10 vardagar.
 

 

 
 
 
 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Svar

Postpaket:
Vi levererar inom 2-4 vardagar
Du kan följa ditt paket på Postens Spåra brev & paket-tjänst. Du får ett kollinummer på din e-postfaktura.

 
Hemleverans med fraktfirma:
Vi levererar inom 4-10 vardagar.

Efter ni gjort er beställning hos JYSK så kommer fraktfirman efter ca 4 dagar att kontakta er för att boka en dag och tid för leverans.
På över 80% av alla postnummer sker leveransen inom en 4-timmars period på leveransdagen. De dagar och de tidsintervall som gäller på ert postnummer upplyser fraktfirman er om vi bokningen.  Leveransen sker vanligen 4 - 8 vardagar efter bokningstillfället, längre leveranstider kan uppstå på vissa postnummer på upp till ca 10 dagar där leveranserna sker mer sällan som en dag i veckan.

Dagen före leverans får du ett SMS med en påminnelse av leveranstiden.
 
Om du angett ett telefonnummer, som du kan nås på under dagen, kommer chauffören kontakta dig ca 30 minuter före leverans.

Du kan följa ditt paket med hjälp av fraktfirmans spårningsservice. Du får ett kollinummer på ditt e-postkvitto.

Observera att leveranstider kan ökas under högtider och större kampanjer som tex Black Friday men att ovan tidsramar alltid är målet.

 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Svar

Beställer du varan för upphämtning i butik är leveransen självklart gratis, då du hämtar varan själv i butik. Önskar du istället få dina order levererad hem eller till ett utlämningsställe så tillkommer utöver varans pris även transportkostnaden - från 49 kr.

Vi levererar till det svenska fastlandet och till de flesta bofasta öarna. JYSK.se beslutar hur varorna ska skickas baserat på vilka varor du köpt. 
Mindre paket under 20 kg och under 120 cm i längd levereras generellt sett till PostNords utlämningsställe, vissa avvikelser kan förekomma.  Du blir aviserade per post eller sms när varorna finns där att hämta.
Större paket/ordrar sänds med hemleverans med JYSKs fraktfirma.

Mindre paket med PostNord
Upphämtning på utlämningsställe: Från 49 kr
Hemleverans: Från 99 kr

 

Hemtransport med fraktfirma har ett frånpris på 349 kr både från JYSK.se och från våra butiker. När du lägger din order i varukorgen på JYSK.se kan du se vad fraktpriset för din totala order blir.

Fraktpriset baseras på orderns totala vikt och vart i landet ordern ska sändas. Priserna varierar från 349 kr i tätorter till 1299 kr i de postnummer som är som mest avlägsna. På de flesta postnummer kan man också välja att lägga till inbärning på sin hemleverans, även detta baseras på postnummer och vikt av leverasen och priset varierar mellan 199-399 kronor. 
Om det på grund av leveransproblem hos JYSK är nödvändigt att dela upp leveransen i flera leveranser, står JYSK för den extra kostnaden.

Här kan du läsa mer om våra leveranser.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Svar

Vi har flera olika leveransalternativ, både hem till dig eller om du hellre vill till en av våra butiker. Här kan du läsa mer om detta.
 
 
 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Svar

Om du har fått en annan vara än den du beställt så ber vi dig att kontakta JYSKs Kunservice. Deras kontaktuppgifter 
finner du på JYSK.se – Kundservice.
 
JYSK står för den extra fraktkostnaden som eventuellt uppstår då du fått en annan vara än den du beställt eller om det är 
fel på varan du fått.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Svar

• På postpaket kan leveransdag ej ändras då de sänds ut så fort de är packade, oftast vardagen efter beställningen är gjord. Paketet ligger dock kvar hos utlämningsstället i 14 dagar. Ej uthämtade paket går automatiskt i retur till JYSK efter 14 dagar.

• Vid hemleverans med fraktfirma kan leveransdag ändras, utan extra kostnad, upp till 3 dagar innan leverans. Detta görs direkt med fraktfirman. Ring det nummer som angavs på det sms som fraktfirman ursprungligen sände dig för att boka leveransdag.

Om fraktfirman har kört i onödan till din leveransadress (på grund av att ingen finns på plats för att ta emot leveransen), kommer fraktfirman att kontakta dig senare. Det finns då en möjlighet att ordna ett nytt leveransförsök av paketet mot extra betalning.

Har du eller en av dig utsedd representant inte möjlighet att vara på leveransadressen vid några av de föreslagna leveranstillfällena? Blir en bokning av leveranstillfälle omöjligt kan du i undantagsfall istället komma överens om en tid med fraktfirman då du hämtar varan på deras terminal. Ring det nummer som angavs på det leveransboknings-sms som fraktfirman ursprungligen sände dig för att undersöka möjligheten eller ring JYSK Kundservice för råd. Du kommer fortsatt bli debiterad för fraktkostnaden.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Svar

Leverans med fraktfirma:
Du kan följa ditt paket med hjälp av fraktfirmans spårningsservice. Du får ett kollinummer på ditt e-postkvitto.

Leverans med PostNord:
Du kan följa ditt paket på PostNords Spåra brev & paket-tjänst. Du får ett kollinummer på din e-postfaktura.

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Svar

Vi levererar enbart inom Sveriges gränser och enbart till brofasta öar.
 
Leverans till öar
Till de öar som har bro till fastlandet har vi normal leverans. 

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till vår kundservice.

Bifoga alla dina bilder här, på en och samma gång.
Tillåtet format är: png jpg gif pdf doc docx.